kælder renovering

Hej alle LDS'er 

Jeg er i fuld gang med at renovere kælderen i vores hus fra 1930. jeg er i tvivl om hvilken væg opbygning jeg skal lave.

 

indtil videre har vi fået lavet omfangsdræn, grundmursplade og 100mm flamingo. understøbt sokkelen, gravet ud så der er plads til stikdræn, lecanødder og 220-300mm flamgingo. 

 

Mit store problem er hvad jeg skal lave nye vægge af inde i kælderen. jeg bliver nødt til at isolering indvendig, da 90cm af den massive beton sokkel står over jordnivaeu.

 

jeg havde selv overvejet at bruge multipor, men grundet den meget høje pris, er jeg interesseret i om der er andre gode forslag?

 

jeg har også været ved at overveje at fuldklæbe multiplader eller lecablokke i 100mm op af ydervæggen, når jeg så når op til det stykke der er over jordniveau, vil jeg gå ned i 50mm plader også smide 50mm flamingo bagved. (se vedhæftet billede)

 

 

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

Har du overvejet at bruge skamoPlus plader? Jeg har tænkt mig at brug dem til min renovering efter anbefaling fra en skimmel ekspert.
Pladerne har også en isolerende effekt ud over at forebygge skimmel, samt være fugt transporterende (diffusionsåbne).

http://www.byggros.com/da/produkter/6000-draen-fugt-linjeafvanding/skimmelsvamp-indeklimaplade

Hej,

Den pris jeg fik fra skimmel eksperten var billigere end hvad jeg har kunnet finde nogensteder på nettet. Han køber direkte fra producenten. Og ved køb af 50m2 eller mere så faldt prisen yderligere... Stadigvæk dyrt, men jeg syntes det for min kælder er den bedste løsning.
Er i gang med lignende projekt. Ved understøbning gjorde jeg fundamentstøbningen 10-12cm bredere op til det kommende gulv, og har efterfølgende opstillet en skalmur af 75mm ceporex plader, fra sokkel til loft, med en afstand på et par cm til mur/sokkel. Afsikret med murbindere som er skruet i sokkel/mur. Luftspalten har jeg efterfyldt med styrophor kugler.
Dyr/billig er relativ. Jeg valgte det ud fra 1) ville ikke bruge træ/uld/gips højere følsomhed over for fugt ophobning, 2) velkendte materialer, 3) forholdsvis enkelt at lave for en lav-det-selv'er.

 

Hejsa

Den løsning har jeg også overvejet. Men der er bare ikke meget isolering i en ceropex plade. Gips løsningen er også helt udlukket :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis