Myford ml7

Har fået sådant et apparat i værkstedet uden dog at have den store eksamen i den slags maskiner.
Ved dog en smule og undrer mig meget over at den ikke kører med særlig mange omdrejninger, og hvad jeg lige kan se har jeg ikke mulighed for på remmene at geare den mere op. Håber nogen har forslag til løsning
Mvh Møller

Møller
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS
Der er mange variationer på Myford ML7 så et billede kunne være godt.
Er det den type med bl.a. 3 rempositioner under et dæksel. Prøv at flytte dem, det kan være at du " tænker forkert" så de skal stå anderledes for at gå op i omdr. Der er så vidt jeg kan se også et par tandhjul der kan flyttes.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ML7 har også et reduktionsgear på spindlen som kan kobles ud og ind.
Maksimalt omdrejningstal er ifølge lathes.co.uk 640 o/min.

Bortset fra det, tillykke med maskinen, det er en rigtig fin lille bænk. Pas godt på den :-)

MvH,

Bent.

Ja det er jo ikke nogen hurtigløber, jeg vil heller ikke anbefale dig, at "speede" den op, den er med glidelejer.

Den er jo fra en tid hvor toolbits stål var det der blev brugt mest...
Men det er da en super fin lille drejebænk, som du sagtens kan få fornøjelse af...

Som Bent nævner kan du kan læse mere her..
http://www.lathes.co.uk/myford-ml7/


Vi prøver igen, i morgen --
Nu har jeg allerede lært meget i de sidste par timer. Reduktionsgear er ikke kun på firehjulstrækkere og lastbiler. Og så læste jeg noget på engelsk om "open drive".
Se så begynder det sgu at ligne noget, men dette "open drive" er som om at der ikke er fast forbindelse. Kan bremse den med hånden!!!
Så der er måske noget der er slidt eller skal justeres?


Mvh Møller

Møller

Mon ikke rem systemet kan strammes, med de skruer som bærer remsystemet. Når jeg ser billeder på det link der henvises til, ser jeg et skilt på den der siger op til 1200 æ/min. Men det er måske ikke den type?


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Super videolink. Det gav mig lige det jeg havde brug for. Var først lidt i tvivl da jeg ikke lige kunne se den tingest som manden på videoen flyttede. Pudse brillerne og fat i noget ekstra lys og vupti, hvad ser jeg nede under reduktionsgearet? Der lå den lille tingest som går ind og låser tandhjulene sammen. På med den og så virker det sgu.
Der bliver vist vejr til at "lege" i værkstedet i weekenden så jeg skal vist lige rundt i gemmerne for at finde noget der kan drejes i.

Tak for hjælpen
Mvh Møller

Møller
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis