silgranit vask og lamineret bordplade

Hvad er den bedste måde at montere en silgranit køkkenvask i en lamineret køkkenbordplade?

Har googlet det, men bliver ikke helt klog på det. Noget taler for det, andet imod. 
En stor fordel at vide, at det bliver gjort korrekt og jeg ikke står med noget skrammel året efter.


 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg er ikke sikker på jeg forstår dit spørgsmål...

Jeg har en sådan vask i vores bryggers, og har monteret den i en almindelig laminatbordplade med det medfølgende beslag og vådrumssilikone.  

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Hvis der findes en vask der er beregnet til planlimning, så kan den selvfølgelig det... også i en laminatplade.
Vi har en stålvask i køkkenet der er planlimet i laminat.

Klik her


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Nu er min ikke en stålvask, men silgranit som jeg skriver. Kan være der er forskel på det? Aner det ikke. Det er derfor jeg er nysgerrig efter at få at vide, om hvad jeg lige nøjagtig gør med en silgranit køkkenvask og en laminat køkkenbordsplade.

 

Se mit link oven over...
Din vask skal være beregnet til planlimning...så er det ligegyldigt hvad vasken eller bordpladen er lavet af 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
Ser forresten først dit foto nu. Det ser jo fint ud, men kan se den ikke er planlimet?
Nu har jeg skrevet til butikken om den kan planlimes, den vask jeg skal købe. Og ellers monterer jeg den som du har den på dit foto. Ser fint nok ud. Jeg har jo almindelig monteret køkkenvask nu, og kan godt leve med en ny vask på den måde - selvom det selvfølgelig ser rigtig godt ud med planlimet.

 

Har lige fået svar ang. den vask jeg vil have.
Den er beregnet til nedfældning. Dvs. samme som den vask du har på dit foto.
Fint nok. Det afgør sagen - og så lever jeg med det

 

Copy paste fra Mit link højere oppe...

Planlimning - vask og bordplade går i ét
Det betegnes også IF, når en køkkenvask kan planlimes og ilægges bordpladen.
Planlimning er en teknik, der kan udføres i både laminat og granit. I granitplader er det desuden muligt at planlime Silgranit-vaske. Til planlimning kræves en særlig vaskemodel med en speciel kant. Her monteres vasken i bordpladen efter udskæring i bordpladen, men pga. vaskens særlige udformning undgår man kanten mellem bordplade og vask. Ikke alle vaskemodeller findes i planlimningsprogrammet, men som noget nyt kan BLANCO nu tilbyde vaske i Silgranit til planlimning.
Keramiske porcelænsvaske kan ikke planlimes.

Alle BLANCO køkkenvaske til planlimning, har en lille F-markering ud for produktbilledet i brochuren eller et -F i prislisten.
Keramiske porcelænsvaske kan ikke planlimes.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis