Skrevet af Zann på 28-01-2016 19:29
Tak, donkraftpunktet er trykket pænt meget op, som jo vidner om at bilen er temmelig rusten. Hvis jeg kunne køre til syn - og væk derfra igen - ville det hjælpe til at få overblik om den skal reddes. Er fejllisten alenlang, så skal den nok bare skrottes, men ville passe mig bedst ikke at skulle af med den lige på det tidspunkt, da jeg ved jeg ligger på langs arbejdsmæssigt.
Applus skriver også:
Umiddelbart findes der fire mulige udfald af det periodiske bilsyn:
Godkendt: Du skal ikke tænke på mere.
Betinget godkendt: Du skal ikke komme til omsyn, men få ordnet det der står på rapporten. Det kan f.eks. være nummerpladelyset.
Godkendt efter omsyn: Du skal komme til omsyn hos os igen og få kontrolleret af fejle(ene) er rettet.
Ikke godkendt: Du kan ikke få dit køretøj godkendt, og pladerne skal inddrages.
Det er den sidste jeg frygter - vil være irriterende at skulle have den transporteret væk.
Er der nogen der har erfaringer med hvor slemt det skal være før synsmanden inddrager pladerne?
Ok, har aldrig set en der har fået inddraget pladerne, ikke engang hvor der var et bremserør der lækkede en smule. Det skal være fuldstændigt grelt, eksv. nærmest ingen bremser, meget defekt styretøj eller så meget rust at der er fare for den falder sammen på vej til nærmeste værksted.
Kør du bare roligt til syn, hvis du ikke mener bilen lider af grelle fejl som ovenstående.
PS. Synsfolk går ikke afmok nu som man så i gamle dage, da de var statsansatte. Det har firmaerne simpelt hen ikke råd til. Det foregår meget fornuftigt nu om dage.
Skal selv have min gamle Skoda heven gennem hallen om et par måneder.