Fundament pris ok?

Hej

Jeg har fået et tilbud på et fundament til en frostfri garage og jeg vil lige stikke en finger i jorden for at høre om det er en ok pris, jeg synes selv den er til den lidt dyre side men det kan godt være det er mig der er galt på den.

størrelse 50 kvm, 2x150 EPS isolering, støbt til 90cm, derefter 2 lecablokke høj sokkel, sted østjylland.

Prisen er 63.000, så kommer tilslutning til kloak oveni.

Hvad siger I?

Hilsen Martin

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det kun for fundamentet, eller er det inkl. støbt gulv?

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

EPS'en koster dig 15000,- er det ikke lige lovlig meget for en frostfri garage? Det er jo normalt det man lægger i et hus hvor temperaturen holdes kunstigt over 5 grader og så er det det nye bygningsreglement der træder i kraft, det betyder også at du skal have 100m isolering i taget.

Og indtil videre er 63.000 jo kun for soklen, det lyder som et fuldt isoleret anneks det der

Du skal starte med at definere dine krav til frostfri garage. Er det eks.vis i frostsæsonen at du holder under 5grader, men kan opvarmes hvis du skal arbejde til 15grader.
Jeg tænker at prisen kan svinge adskillige 100.000 afhængig af din temperatur, so to speak.

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Det er inkl. støbt gulv

Ang. varme skal der pt en solar vent på. Men jeg vil have muligheden for at kunne lave den opvarmet på senere tidspunkt.

Umiddelbart synes jeg at kan find EPSen til ~10.000 men det er selvfølgelig også en slags penge.
Hej Martin
Har du overvejet at lave det selv da?

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
Har set et sted på nettet, at priserne ligger på 1800 kr. pr. meter fundament og 1300 kr. pr. m2 gulv. Uden moms. Så måske er det ikke en helt dårlig pris du har fået?
MEN, hvis du sammenligner med at lave det selv - ja, så er det straks en anden sag.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis