Nyt glasværn langs terrassen

Hej alle Lav-det-selv'ere

Jeg har søgt lidt rundt på dette forum uden at finde det som jeg søgte helt. Jeg er nybegynder når det kommer til støbning, så bær over med mine, for mange, elementære spørgsmål.

Sagen er den, at jeg skal til at sætte et glasværn rundt om min træterrasse når det bliver varmere i vejret. Glasset bliver monteret i stolper med glasklemmer. Hvert glas bliver ca. B1400xH900 mm. Der bliver omkring 15 glas i alt med en samlet vægt på 567 kg. Jeg vil ikke sætte stolperne direkte ned i træet da jeg er nervøs for, om terrassen kan bære vægten. Jeg vil gerfor støbe en slags sokkel rundt om som støder op til terassen.

Niveauet hælder fra start til slut. Terrassen er i niveau til at starte med men slut terrassen ligger ca. 600 mm over niveau for at flugte med trædækket. Her er mine spørgsmål:

1. Hvor dybt skal grave for at det ikke giver sig. Er det de obligatoriske 80-90 cm?
2. Hvordan bygger jeg det hele op? Er det bare at hælde cement op til græs lade det tørre - for derefter at lægge blokke (Lecablokke formoder jeg)? Ville du bruge de Lecablokke som er 100 mm i bredden?
3. Benyttes der Lecablokke skal det pudses op efterfølgende. Hvad ville du benytte i de fritstående hjørner for at de ikke bliver beskadiget når græsslåmaskinen igen gør sit indtog?

Jeg glæder mig meget til at høre nærmere - og håber på din forståelse for min uvidenhed

 

 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
tolker jeg din post rigtig så lyder det som om du vil lave en fast sokkel/mur hele veje lags terrassen ! er det korrekt ? for det lyder som et "overkill" imø
har du tænkt på at punkt støbe stolperne ? det vil spare dig for en hules masse grave arbejde og materialer/penge !

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**