Multiplader i bruseniche

I forbindelse med renoveringen af et badeværelse skal jeg lave en bruseniche af multiplader.
Denne skal så vidt jeg ved forbindes til væggen med fjederbeslag, men dette beslag gør at der kommer et mellemrum mellem multiplade og væg på ca en centimeter.... Mit spørgsmål er derfor hvad man stiller op med dette mellemrum ?? Hvad skal det fyldes med, således at det senere kan vådrumbehandles ??

Et lille tillægsspørgsmål er hvor stærk en sådan væg er. Pladerne er 75 mm, væggen bliver 2 meter høj og 60 cm bred og er ikke forbundet til loftet. Skal den forstærkes yderligere og hvordan ??

På forhånd tak til jer alle derude for svarene.

Bonden
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej vifu. smile

normalt bruger vi kun plade søm til at samle pladerne med og i overgang mulitplader
væg bruger vi galvaniserede søm.
Hvis du allerede har gjort det andet,ja så må du spartle det ud enten med pladelimen eller med mørtel,det er fuldt lovligt.

Med hensun til styrken er det ikke nødvendigt at stabilisere det uderligere,
jeg går udfra at der skal fliser på en af siderne og det er stærkt nok med mindre du har noget tungt værktøj med i bad,men det er vel urealistisk. :lol: :oops: :roll: :?

mvh.milton
Jeg har lavet lidt det samme her hjemme, dvs en væg af multibeton i brusenichen. Jeg havde et gevind stykke liggende, som jeg skar i passende længder ( ca 15-20 cm). Borede huller i væggen med passende afstand og huller ind i siden på pladerne. Derved kom pladerne helt ind til væggen, støttet af pindene og det holder fint.
Jeg satte først alle "pindene" i væggen og borede så hullerne i pladerne efterhånden som jeg arbejde mig op ( det var nemmest). Jeg brugte så også disse pinde mellem pladerne for at holde lidt bedre sammen på det hele. Og nu har det da stået i 4 år biggrin . ( Altså hveranden gang pinde i væggen og hveranden gang pinde i pladen ellers er det lidt svært smile )
Men ellers kan du jo bare fylde godt med lim på ( eller Lip Multiklæb er MEGET billigere i 25 kg sække og mindst ligeså godt). Lav det lidt tykkere, så det ikke " løber " for dig. Så glat det med en våd svamp til sidst.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også