Efterisolering af loft - ruller eller batts?

Hejsa. Jeg skal til at efterisolere mit loftrum og ser derfor på hvilke muligheder der ift. isolering. Jeg er dog kommet i tvivl om det er lettest at bruge ruller eller batts? Der er ikke specielt god plads på loftet, da det er en saksespær-konstruktion, men taget er ved samme lejlighed fjernet, da det også skal skiftes.

Er det mon for bøvlet at prøve at bruge en rulle, hvis den skal tilpasser og skæres i for hvad 2 meter? Jeg har desværre ikke nogle billeder af loftet, da der kun med stor besvær er adgang til loftrummet.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har sidste år efterisoleres mit loft med saksespark. Jeg brugte ruller, fordi jeg så er helt sikker på tæthed. Hvis du kan få konen med op, er det ingen sag. Hun skal fodre dig med rullenden og du skræver over to spær. På knæ på et spær kan du rulle isoleringen ud til taghældning. Jeg brugte et kosteskaft med en hage i enden, til rette rullen til og trykke den på plads yderst. Der bliver en smule skærearbejde når du ruller ind mod midten af bygningen. Her skal du rulle mellem V-et i gitteret. Men ellers tog det to lørdag eftermiddage for 130 kvm.

 

Jeg vil også sige ruller. 

Sidste år lå jeg og kæmpede en brav kamp i en alt for lille skunk, eller også er jeg for stor , men det var stadig nemmere med rullerne, at få dem trukket ind i enden af skunken og så bakke ud, mens rullen blev lagt ud.
 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Har du overvejet papiruld?
Lej en maskine en dag. Ca 1000 kr. Hæv gangbroen 300 mm. Vindplader ved spærfoden.
Så bare i gang med at blæse uld ind. Det er nemt at gå til og huset bliver mere tæt end med ruller.
Papiruld er diff. åben, så fugten kan vandre igennem.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis