Fibergips - hvordan spartles det

Hej venner. Mit første indlæg på denne side.

Jeg er ved at hjælpe min datter med renovering af køkken. Vi har bl.a. Fået sat en Fibergips væg op, som nyt skillerum. Derudover har vi nyt gipsloft (almindeligt gips) - samt nogle gamle vægge hvor vi har revet tapet af.

I min malerbeholdning har jeg 10 liter sandspartlede.
10 liter grunder Danolim vægrunder Gele ekstra - og 10. Liter Microsoft Dispnsor ekstra.-dyrup

Spørgsmålet er kan jeg spartle de tre forskellige underlag med samme spartel (sandspartel)
Og derefter slibe det give det ovennævnte grunder og derefter male det?

- eller er det forskelligt spartel til de forskellige materialer?

Mit indtryk er at forhandlerne gerne vil sælge alt muligt forskelligt af deres egne "mærker".

Jeg er noget usikker på, om det bliver for stor en. Mundfuld selv at gå igang, jeg har kund erfaring fra mindre sømhuller med polyfilla.
hilsen fra køkkenkuller

Køkkenkuller
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Alt andet end fibergipsplader er, det ok til.
Fibergipspladerne skal have en spartel dertil, eks fermacell spartel.

Husk stadig den rigtige rækkefølge, spartel-papirstrimmel-spartel (våd-i-våd), tørretid og slibe og spartle.

Lad for guds skyld vær med at bruge, det der selvklæbende fiberbånd, man kan købe.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Skrevet af Køkkenkuller på 18-01-2016 17:02
Hej venner. Mit første indlæg på denne side.

Jeg er ved at hjælpe min datter med renovering af køkken. Vi har bl.a. Fået sat en Fibergips væg op, som nyt skillerum. Derudover har vi nyt gipsloft (almindeligt gips) - samt nogle gamle vægge hvor vi har revet tapet af.

I min malerbeholdning har jeg 10 liter sandspartlede.
10 liter grunder Danolim vægrunder Gele ekstra - og 10. Liter Microsoft Dispnsor ekstra.-dyrup

Spørgsmålet er kan jeg spartle de tre forskellige underlag med samme spartel (sandspartel)
Og derefter slibe det give det ovennævnte grunder og derefter male det?

- eller er det forskelligt spartel til de forskellige materialer?

Mit indtryk er at forhandlerne gerne vil sælge alt muligt forskelligt af deres egne "mærker".

Jeg er noget usikker på, om det bliver for stor en. Mundfuld selv at gå igang, jeg har kund erfaring fra mindre sømhuller med polyfilla.
hilsen fra køkkenkuller

 

Er der spartelkant på eller er de limede?

 


Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej Janus. - de er limede

Køkkenkuller
Hej Robert, hvad er det så for nogle bånd jeg skal bruge. Mvh Libeth

Køkkenkuller
- og igen mht. Bånd, det er i samlingerne forstår jeg, men hvad gør jeg i hjørner og kanter op mod den gamle væg???

Køkkenkuller
Hvis de er limede skal du ikke bruge bånd, så er det bare på med spartlen

Bestil aldrig en håndværker når alt håb er ude.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også