Varmegenindvinding

Hejsa LDSer

Efter at jeg har fået sat solceller op og efterisoleret huset ! og pt er ved at få planlagt projekt jordvarme/varmepumpe vil jeg gerne begynde at fokusere lidt på varmegenindvinding !

Jeg har brugt en del tid på at fundere over hvordan det kunne lade sig gøre på den mest fornuftige måde !

Problemet er at 1 sal er "udnyttet" dvs der er lavet rum deroppe men jeg syntes ikke de er helt egnet til beboelse, men de er meget fine at have til opbevaring osv. Men det gør også at hvis jeg vil installere et traditionelt varmegenindvindings anlæg vil det give nogle problemer. Jeg faldt så over den her, ret smarte, løsning, men kan ikke blive enig med mig selv om det bare er noget pop !

http://www.billigvvs.dk/Varmesystem...93446.html

Evt en model der kan klare dobbelt så stor et rum, fra tyskland.

http://www.elektrohandel-roll.de/pr...eckge.html

Jeg er ret int. i løsningen, men vil da lige ligge en føler ud på om der er nogle gode/dårlige oplevelser med disse produkter !


Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Hejsa LDSer Efter at jeg har fået sat... Vis hele indlægget
74 svar
 Følg tråden
Der er 70 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej alle Har netop fået en Duka one pro 50 sat op i kælderen. Formålet er at undgå fugt i kælderen, hvordan mener I jeg bør indstille den? 

Hilsen Søren 


Søren

Hej søren

Jeg tror bare sætte den på 2 pære der lyser. Kommer også an på hvor mange der er dernede.  I vores andelsforeningen så kører de på 3 da vi har meget fugt i kælderen. Men det er lidt at prøve sig frem. Vi bruge ikke den indstille med at de kan starte selv ved en fugt ved et niveau. 

Vi skulle gerne i år får en i hver andel. Så må vi se hvordan det kommer til at gå.


Ny viden er spændene.

Det jeg mener er de pins inde bagved der kan flyttes på for at indstille yderligere. 


Søren
Vedhæftede filer:

Søren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også