Peugeot Speedfighter 2 vil ikke starte

Vores dreng har en Peugeot Speedfight 2, den kan pt. ikke starte og har været lånt ud, men vi har fået den af hans onkel, så vi leger lidt med om den kan laves.

Vi har renset karburator, målet shoker fra spids til prop 19mm, det skulle være ok. så har vi kigget cylinder efter for ridser og spor, det var også ok. så har vi skiftet starter, der var stået af. Den lyder som om at den er lige ved og der er gnist i tændrøret og samtidig kommer der lidt røg ud af udstødning og så kommer der lidt benzin retur ud af indsugningen, jeg ved ikke hvor meget eller hvor lidt Benzin.

Jeg løber lidt panden imod en mur med den scooter her, men en take jeg har gjort er, at det måske er en membran der ikke lukker helt tæt, altså den som studsen til karburator sidder på.

Hvis nogen har en god ide om hvad der kan være galt, så sig endelig frem??

På forhånd tak

Mvh. Bent

 


Bennomand :)
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Dine tanker omkring "membramen" i indsugningen er ikke helt  gal. Er den defekt (lukker ikke) vil motoren ikke starte og lidt benzin sprøjter der også bag ud af karburatoren. 

Prop en ny i, de koster heller ikke mange håndører nu om dage. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej med dig.
Start med et nyt tændrør.( er der knist) NKG kan efter at de har været våde af benzin godt gniste men ikke tænde
Afmontering af udstødning (kan være stoppet af olie og div.) prøv at start den nu uden.
Vil den ikke så giv den lille snaps i karburator, prøv med kikstartern.
Der kan også været en eller anden Brian som har monteret et eller andet for at den skulle køre stærkt (dysser eller ligende) du skrev jo at den havde været lånt ud Ikke :-).

Det skal nok lykkes
Skrevet af sa112 på 11-01-2016 21:18
Hej med dig.
Start med et nyt tændrør.( er der knist) NKG kan efter at de har været våde af benzin godt gniste men ikke tænde
Afmontering af udstødning (kan være stoppet af olie og div.) prøv at start den nu uden.
Vil den ikke så giv den lille snaps i karburator, prøv med kikstartern.
Der kan også været en eller anden Brian som har monteret et eller andet for at den skulle køre stærkt (dysser eller ligende) du skrev jo at den havde været lånt ud Ikke :-).
Tak for oplysning, det kan jeg da prøve først i morgen, jeg har en scooter der starter fint, der kunne jjeg jo prøve med det rør

 

 

 


Bennomand :)
Skrevet af Bennot47 på 11-01-2016 21:17

Æh Leif!! Jeg ved ikke lige hvem du mener?? Jeg er lige kommet online her i dag, her til aften og spørger jo bare hvem som helst om det med den skide scooter??

Ok, du vil så ikke hjælpes med din scooter. Det er dit HELT eget valg. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Nitter tak for hjælpen, jeg vil blot ligge prøve den billige løsning først, men jeg tror det ender med en ny membran, som var min ide fra start af

Bennomand :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis