Pris på gulv varme med novopan

Vi overvejer at få lagt gulv varme med novopan. Vi tænker selv at brække det gamle gulv op og vi ved der er støbt beton gulv under så jeg tænker novopan gulv varme er smart, nemt og billigt. Vi tænker at sætte en tømre og en vvs'er på at lægge pladerne og slager og tilkoble systemet. Men hvad vil dette koste på ca 100 m2 fordelt på 5 rum?
26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du bør tage med i dine overvejelser hvad der ligger af isolering under dine nuværende beton gulve for med en nystallation af gulvvarme uden meget isolering kan det hurtigt blive en dårlig forretning, desuden tvivler jeg på at det er "lovligt" at renovere så meget gulv uden at tage energiberegninnger med i processen. desuden er novapan nu ikke så billigt i min optik.

300 mm, nu skriver du selv miss GØR DET SElV hvis du selv brækker det gamle op,graver det ud der skal graves ud og får et murer firma til at støbe nyt er mit bud nu nok at det vil være lidt billigere kontra at få et tømrerfirma til at ligge novapan gulv, både på kort og langt sigt, og så får i lavet det ordentligt 1. gang

Jeg følger trop med det mfrost skriver.
Det meget vigtigt at overveje energiberegning og renovering og få ny isolering i gulv. Jeg ved at projektet bliver lidt mere omfattet. Investering er lidt høj nu her ... men det tjener sig ind over en årrække.
Så der er penge at spare i energiforbruget med ny gulvvarme styring til Jeres fjernvarmeinstallation.
Generelt hvis du overvejer at skifte gulv og få ny gulv varme på dine ca 100 m2 i 5 rum.
Håndværker i dag er underlagt nye bygnings-regler BR15 hvor Gulvisolering er min 300 mm - 2 x 150 mm - gerne mere. Se evt. http://www.byggeriogenergi.dk/media/1855/br15_kvikguide.pdf

Hvis man ikke overholder de nye BR15 kommer du/håndværker til at hæfte for det når huset skal sælges videre. HUSK at få tre byggetilbud inden du går igang :-)

Byggeprocesrådgiver virksomhed. Udd.:Tømmer - Bygningstekniker, Bygningssagkyndig og (energirenovering og energivejleder) Fritid: EL-, & VVS-, alternativ energistyring, Reklamefotograf GVU, IT-Gadgets, Drone-Certifikat.
Hvad jeg kan se af beregninger til regningen løbe op i ca 500.000 kr - lyder det rigtig?

Besparelsen er ca 2500 kr om året - så en del år til at indtjene.

Jeg havde håbet novopan kunne være en billigere løsning ;-)
Annonce
Skrevet af MissGørDetSelv på 09-01-2016 17:11
Vi overvejer at få lagt gulv varme med novopan. Vi tænker selv at brække det gamle gulv op og vi ved der er støbt beton gulv under så jeg tænker novopan gulv varme er smart, nemt og billigt. Vi tænker at sætte en tømre og en vvs'er på at lægge pladerne og slager og tilkoble systemet. Men hvad vil dette koste på ca 100 m2 fordelt på 5 rum?

Jo mere detaljeret information jo bedre svar kan man få.

Hvad er det der gør at I overhovedet vil til at foretage ændringer?

Så det foregår i et hus med betongulv?

Hvorfor vil I brække gulvet op? Fordi der ikke er isolering nu? eller?

Du skriver ikke noget om hvad du tænker at gøre når betonen er fjernet?

Novopan=spånplade med riller til gulvvarmeslange skal jo ligge på et eller andet.

 

 

Det er fordi der er fodkoldt og så kan man alligevel få skiftet gulvet. :-) Hvad tænker du vi da skulle gøre uden at brække gulvet op? Min ide var at brække det gamle gulv op og så at ligge novopan på det beton der er nu ... Lige nu er det beton med en lille smule isolering og så træ gulv ovenpå. Jeg vil gerne have træ gulv igen. ... Så jeg vil altså ikke fjerne den beton der er men ligge novopan ovenpå den beton der er ;-)

Ok, nu tror jeg det hjlæper lidt med min forståelse af opbygningen.
(men jeg er også langsom)

Når du skriver brække det gamle gulv op, så mener du at du vil fjerne
det der ligger oven på betonen.
Oge her ligger altså noget trægulv på nogle strør med noget isolering imellem?

Hvor langet er der fra betonen og op til oversiden af det nuværende gulv?

Hvor gammel er huset/gulvkonstruktionen?

En skitse af gulvkonstruktionen vil være godt, evt. billeder.

Jeg vile selv meget nødigt fjerne det eksisterende betongulv.
Et sådan projekt tiltaler mig ikke. Økonomisk selvmord tiltaler ikke.

Jeg ville nok gå efter at isolere det eksisterende gulv bedre.
derfor må man vide hvor meget plads er der til isolering.

Det vil også være fint at vide om der er isolering UNDER det betonlag i allerede har.
 

Ja netop der er gulv der ligger på strø og så er der isolering - det er ikke til at vide hvor meget da vi ikke kan komme til det uden at brække i gulvet - men fra et dørtrin der har været brækket op har vi set isolering - huset er fra 1969/70 og derfor er det nok max 100 mm. Jeg tror ikke der er plads til mere end de 100 mm i isolering hvis man vil bibeholde den beton der allerede ligger - og det er netop det jeg gerne vil - for ja det andet bliver nemlig ret omfattende og må virkelig være en dyrer løsning tænker jeg ... Men jeg har aldrig have gulv varme eller gulv så jeg ved det jo ikke - derfor mit opslag :-) i vores entre som vi fik brækket op var der flamingo plader til isolering under betonen - mon ikke der er det samme alle andre steder i huset? - men ellers finder man vel kun ud af det ved at brække det op ?

Jeg kan godt se at vi Ballerup kommune og priserne er jo noget dyre på Sjælland end i Jylland.
500.000 ,- syndes jeg godt nok er rigtig mange penge.

Grov udregning:
Isolering 100 m2 med 300 mm. incl kant isolering ca. pris kr. 30.000,- kr.
Vi firmaet giver altid en ca grov pris 1.000-1.200,- kr. ekcl. moms m2 beton. Dertil skal der nok trækkes indv. Skillevæge el og varmerør/kanaler mm. Ca. pris kr. 12.000,-
Med forbehold for særlige omstændigheder. Transport og. excl. rionet til montage af gulvvarme slanger evt. eftermontage af ny el installation.

Vores samarbejder partner VVS-Firma tager ca 385-425,-kr./m2 + moms (incl arbejds time/løn) – Anslået ca pris kr. 42.500,- + Gulvarestyrring anslået til 12.250 for en 5 kreds styring + moms plus arbejdsløn. 2-3 timer. (Der går ca. 4 meter slange pr/m2 anslået pris 12,50 pr/m + moms - plus rør-tilførsel og retur til gulvvarmestyring)
Montering af gulv fra 150,- (klik gulv) til 350,- (masiv gulv) pr./m2
Hertil kommer opretning af gulv eller de gulvstrø. Fodlister skinner mm. Fjerne bundstykke i døre så gulvet går ud i et plan. Her til prisen for trægulv. Priser eks. fra 189,- til 265,- pr./m2 til 489,- pr./m2 (massiv 22mm gulv.)

En anslået pris uden at ha set projektet vil prisen være ca. 200.000-250.000,-

Overvej om du ønsker ekstra stikkontakter monteret i væge når du alligevel er i gang. Det giver mere flere muligheder for tilslutning (skjulte kabler mm.) eller ønsker at få flere el grupper tilsluttet. Eller andet el-styring afbryder mm, netværk/antenne. Hvor kablerne kan blive monteret inden der skal støbes nyt gulv)
En ting i også kan overveje er om i skal ha klinker i køkken og baggang (vaskemaskiner/tørretumbler) evt. forgang.

- Ophugning af gulve/ gravearbejde og vækkørsel = Alt hvad du kan gøre selv er sparet.
- Mure arbejde Afretning / Isolering / Betonarbejde / Armering =
- Tømmer arbejde - Afretning / Isolering / Dampspær / Lyd plader / Gulvstrøer / mm. =
- El-arbejde =
- VVS Arbejde =


Byggeprocesrådgiver virksomhed. Udd.:Tømmer - Bygningstekniker, Bygningssagkyndig og (energirenovering og energivejleder) Fritid: EL-, & VVS-, alternativ energistyring, Reklamefotograf GVU, IT-Gadgets, Drone-Certifikat.
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis