Kondens over vindue i badeværelse

Hej eksperter
Jeg har lige et par spørgsmål til jer som jeg vil sætte stor pris på lidt input til:
Jeg har en del kondens over mit nye vindue i badeværelset i kælderen. Problemet kommer naturligvis først når vi går i bade og mest når vi har mange bad efter hinanden (stor familie...).
Det nye vindue er 3 lags Velfac hvor jeg desværre glemte at bestille ventilationssprække, men jeg påtænker at eftermontere sådan en (mon det er til at gøre selv efter vinduet er monteret ved brug af overfræser?)

Umiddelbart mener jeg selv at det største problem med det kondens er, at der virker til at være en kuldebro over vinduet som virker noget koldere end resten af lysningen. Jeg synes selv jeg var meget grundig da jeg fugede/isolerede omkring vinduet. Det skal siges, at der er ventilationssprække i døren til badeværelset, aftrækskanal i loftet samt en fugtstyret ventilator i væggen udtil.

Jeg havde selv tænke at jeg måske kunne komme kuldebroen til livs ved at pålime enten fibergips eller jackonboard (10 eller 12 min) i lysningen for derved at skærme den kolde lysning fra den varme luft fra bad.

Hvad tænker i om denne løsning?

Hilsen
Bjørn Egekvist

 

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis