Regnvand på fortov

Hej med jer.

Sagen er den, at jeg bor i et rækkehus som grænser direkte op til offentligt fortov. Efter gentagende opgravninger, til vand og nye lygtepæle, er fortovet endt op med at være vind og skævt, på en sådan måde at der ligger blankt vand op ad min sokkel når det regner meget. Det har huset naturligvis ikke godt af, og jeg har taget kontakt til kommunen. Sagsbehandlingen i kommunen går som altid ikke hurtigt, så jeg søger en måde at holde vandet væk fra soklen, men så soklen stadig kan komme af med allerede opsuget fugt, uden at jeg skal ud med kosten hver gang det regner. Jeg har overvejet sandsække, men de bliver vel også fugtige.

Er der nogen der har nogle bud på en løsning, tager jeg imod med kyshånd

Kristian
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja det duer ikke.

Hvor midlertidig en løsning er du ude efter?

Hvis kommunen gør noget ved det inden for kort tid er din løsning med et stykke dampspærrefolie eller lign.op ad muren, der holdes på plads af sandsække måske OK.

Hvis du forventer det tager længere tid for kommunen og de evt. ikke vil gøre noget (og vandstanden ikke er for stor) kunne du vælge at lave en lille barriere med asfalt op ad muren. 

Tak for svaret.

Det er heldigvis rimeligt tørt lige i øjeblikket, og jeg satser på at kommunen gør noget ved det, ellers må jeg ud i plan B, men tror nu lige jeg allierer mig med et par sandsække til næste regnvejr..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis