Makita Akku 3,0Ah og 4,0Ah

Jeg står og skal investere i en ny 18v akku boreskruemaskine. Jeg har desværre brændt min gamle af. Den har elders tjent mig værdigt i mange år.... Men nu er makita jo kommet med deres nye 4,0Ah batteri. Betyder det så at alle mine 3,0 Batterier ikke længere kan bruges? Jeg har flere Makita maskiner der bruger 3,0 Ah batteriet. Men kan de bruge de nye 4,0? Og kan de nye maskiner bruge de gamle 3,0 Ah batterier?


Hvad skal vi med guld og sølv når vi har 4x4 og ØL?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan altid bruge dine 3 ah batterier i de nye maskiner, men ikke alle gamle maskiner kan bruge de nye 4 og 5 ah batterier.
Jeg mener at hvis der er en stjerne i maskinen "under batteriet" så kan den køre de nye batterier.

Du kan jo også købe en maskine uden batteri og lader..
Bla her.
www.prishammeren.dk

Vi prøver igen, i morgen --
Rigtigt som jens skriver. Der er nogen 3.0 ah batterier der har en stjerne og nogen der ikke har. Dem der har passer med de nye maskiner og batterier.
HVorfor kan ikke forklares, det giver ingen mening, men der må side en chip der styrer det.
Alle andre mærker har ikke problemet

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Det er ikke på batteriet, men på selve maskinen der sidder en stjerne, sådan er der på nogle af de Makita maskiner jeg har, de lidt ældre er uden den stjerne. Og dem med stjernen kan køre med 4 og 5 ah.
Men nu har jeg ingen nye batterier i 4-5 ah, så det skal da nok passe der er stjerne på dem også.

Jeg er faktisk rigtig godt tilfreds med 3 ah batterierne, de kan lades på 20 minutter hvis de er helt tomme.
Og til mit brug passer det fint med batteritiden, uanset hvor mange ah batteriet er på, synes jeg altid det løber tørt på de mest ubelejlige tidspunkter.

Vi prøver igen, i morgen --
Lige nu kan man få en Makita 18v akku bore-skrue i HN til 1200 kroner. Det er inklusiv 2 1,5AH batterier. Det er stort set samme pris som dem uden batterier på prishammeren, og ekstra batterier skader jo aldrig.
Da jeg har 5stk 3,0Ah batterier så har jeg ikke behov for flere. 1,5Ah batterierne er for små syntes jeg. Og maskinen fra HN er for lille.

Jeg tror valget falder på en maskine fra Eks prishammeren uden batterier og lader. jeg har allerede batterier nok. Og med 5 batterier og 2 ladere så er der vist altid strøm nok til rådighed. Hvis bare de nye maskiner også kan bruge de gamle batterier er der jo ingen ko på isen.

Hvad skal vi med guld og sølv når vi har 4x4 og ØL?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis