Metro 2685 combi varmvandsbeholder

Hurtigt spørgsmål til de vvs kyndige!
Kan Metro 2685 Combi varmtvandsbeholder køre kun på EL om sommeren, og kun via pillefyret om vinteren? 

Det er menningen den skal kobles til som en radiator!

Jeg kan se nogle af de andre typer kan styre en magnetventil (varmtvands prioritering), hvor denne kun kan give "tilskudsvarme" via varmelegemet i toppen! Derfor min tvivl...

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det kan man (men økonomisk er det en ringe ide med mindre man bruger meget lidt varmt vand), når du blot husker at lukke/indstille korrekt for 2 eller 3-vejs motorventilen (VVB priotering).
Hvis den sidder som radiator, og fyret kører med 65-70 grader på fremløb. Vil elpatronen vel ikke starte! ?
Så skal der vel bare 2 kuglehaner på spiralen til centralvarmen, til om sommeren. Så vil elpatronen vel varme al vandet op? Eller er det et problem at varmelgemet sidder i toppen af beholderen?
Næ det kan sagtens lade sig gøre men der kan opstå det lille problem om vinteren at hvis fyret går ud, og pumpen køre risikere man at tømme VVB for varmt vand - derfor er det en god ide med VVB-priotering. Kedelvand opvarmer VVB fra oven og ned - el fra neden af og op. (mig bekendt sidder el-patronen normalt ikke i toppen, men der er måske undtagelser). En kwh på piller kan man lave til under 50 øre (danske priser) En tilsvarende kwh på el koster vel mere en 4 gange så meget. :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis