Gulvvarme - Udskiftning af rum-termostater

Hej Forum
.

Jeg har et 10 år gammelt hus med analoge rum-termostater af producenten UW. De er irriterende upræcise, og enkelte er begyndte at være drilske.

Så jeg har set lidt på nettet, for hvad der kan være en interessant erstatning. Nu arbejder jeg med IT til dagligt, og ville gerne have et par lækre NEST termostater. Men disse bliver vist aldrig noget til det danske marked.  Ærgeligt.

Jeg har så set på Danfoss og der er flere termostater jeg sagtens kunne acceptere..  Indtil jeg så prisen.  

 

Mine ønsker er blot en meget simpel termostat, med en temperatur angivelse, og som trækker et relæ når der skal sendes varme til et rum.  Strøm til de nye erstatningsenheder har jeg styr på.

 

Mine spørgsmål er så:

1. Må man selv skifte disse?  

2. Skal man skifte andet?

 

Som jeg læser det er svaret til begge NEJ, men en gennemprøvning i dette forum er værdsat.

 

Jeg har set på disse "kina-modeller"

 

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med f.eks. en Wavin ahc 9000 styring med trådløse termostater.

Hvis du er interesseret i Nest termostater til $249 stykket, så kan det jo ikke være prisen der er afskrækkende :-)

Mvh. Ole
Nest var nu kun til køkken/alrum, ikke til alle rum.. Og naturligvis kun for min egen skyld. :-)

Jeg har set på Wavin, og controlleren er ikke afskrækkende. Men det er de 10 rumtermostaterne der skal til. Det vil løbe op i over 8000 kroner. Forudsat at jeg ikke skal skifte telestaterne. En "kina-løsning" vil koste mig omkring 2000 + fragt og moms

Nu behøver du jo egentligt ikke de trådløse, så du kan spare lidt men ja det bliver da alligevel omkring kr. 7000.

Kina modellen ser smart ud, men den hjemmeside du refererer til har min. køb på 100 stk. så vidt jeg kan se.

Og så siger min erfaring at kineserne er rigtigt gode fotografer/photoshoppere :-)

Da det formentligt er de samme termostater fra UW jeg har, så har jeg flere gange afhjulpet de drilske, ved at tage dækslet af og støvsuge dem.

Du spurgte til om man selv må skifte dem, det kan jeg ikke se hvorfor man ikke skulle, det er hverken noget med 230v eller vand.

Mvh. Ole
Kiniserne er såmen nemme at tale med, og de vil gerne sende 10 - men så bliver prisen bare USD18. Hvilket jeg også kan leve med. De er sågar villige til at sende en "sample" til 10 USD. Og nej. De vil ikke sende 10 "samples"

Men hvis der ingen restriktioner er på montagen - så vil jeg da gøre det.
Der kommer nok også told, moms og gebyr fra PostDK, men med et stk. holder du dig nok lige under beløbsgrænsen.

Hvis du vælger at bestille, vil jeg da godt høre om de virker for de ser da spændende ud.

Mvh. Ole
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis