Devi elgulvvarme - problemer/fejlkilder

Hej

Jeg har et badeværelse hvor der er lagt Devi-gulvarmemåtter for ca 8 år siden.

Pludselig i år bliver gulvet ikke varmt. Termostaten tænder fint op og skifter også fint mellem rød og grøn når der drejes på knappen, men der kommer bare ikke varme i gulvet. Jeg har forsøgt at bytte termostaten med en anden, men det samme sker.

Jeg har ikke skiftet føleren.

Min frygt er jo at det er selve måtten der er defekt, men er der andre fejlkilder der skal undersøges inden jeg bryder gulvet op? :-/

 

Tak for hjælpen.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at skrue helt op for termostaten , eller hvis du kan , sæt 230 V direkte på varmemåtterne , hvis der ikke kommer nogen varme , så et varmemåtterne defekte ....desværre..........

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
når du drejer på knappen og lys skifter, kan du høre en "klik lyd" ??
Der sidder et relæ i mange af DEVIs gulvarme regulatorer og de dør.
jeg har 2 stk hvor begge døde med et par års mellemrum.
Hvis du er OK med loddekolber så skift dem, du kan købe dem bla hos ELFA til få kr.

Men kan se at du har forsøgt med anden regulator, så sandsynligheden for denne fejl er nok ikke stor for så har du 2 som er defekt på samme tid ;-)
Så er Karl's forsøg værd at prøve

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Tak for svarene. Jeg havde egentlig opgivet efter flere forsøg hvor den har stået på max. Pludselig efter at jeg igen havde skruet den ned fra 8 til 3 1/2, hvor den plejer at stå, kom der sgu varme i gulvet. Jubiii! Når den slår til på termostaten står den og blinker og tikker nogle sekunder men skidtet virker og jeg slipper for at hakke gulvet op i denne omgang.

Jeg har netop oplevet det samme som Jacster. Var lige ved at bestille ny enhed - sparede heldigvis de penge der så kan bruges til noget andet i huset.

Det er altså pudsigt det er nærmest præcis 8 år siden jeg fik mit lagt nu og jeg har samme problem! Men vil da prøve det I foreslår først så mange tak for jer. :-) 

katskidt

Annonce
Jeg har en lignende problemstilling og mit begynder ikke lige pludselig at virke - har spurgt i linket her https://www.lav-det-selv.dk/forum/t/228359/s/el-gulvarme-devireg-233-diode-lyser-men , foreslag og ideer modtages umådelig gerne! :)
Du skal  måle på terminaler ind til varmemåtter, om der kommer 230 volt.Enten med et voltmeter eller simpelt hen ved at sætte ledninger fra en lampe på samen med varmemåtte. Så bør lampen lyse op når du skruer op på termostat. Lad den køre sådan et døgns tid og mærk om der kommer varme. ( du må gerne skrue pæren løs imedens )
Lyser lampen ikke / der er ikke spænding på så er det termostaten det er galt med.
Lyser kontrollamper slet ikek så skal du lede efter fejlen før termostat  Sikringer for eksempel.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis