Lappe hul i tagpap tag.

Jeg har ved en fejl fået boret op i gennem taget, indefra i skuret, med et 8 mm mur bor. Der stak lidt tagpap op gennem hullet, som jeg kunne stoppe ned igen. Jeg har så smurt noget vådrums cilikone på, og sat gaffatape på. Det er jo ikke en holdbar løsning, men kan nok holde indtil jeg kan finde på en bedre løsning.

Findes der noget specielt lappe tape, f.eks. vilfa tape,, eller noget man kan smøre på, som kan gøre det ud for en permanent løsning? Det er heldigvis ikke et særlig stort hul, og man kan ikke se det. Men det skal stadig lappes ordentligt.

Nogle ideer?

\Søren

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Find en stump tagpap feks 10x10 cm og lap det oppefra.
Men det kræver at du får alt den silicone af, for der er stort set ingenting der kan hæfte på det stads.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Du kan bruge Borup tagtæt. Her er link til vejledning-


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg ville også få brændt en stump på, over hullet. Det er den billigste og nemmeste løsning, og den er helt korrekt også

Det der tagtæt, er så vidt jeg huske noget farligt dyrt stads :p Men skulle være meget smart. Dog tror jeg ikke man ville bruge det til små reperationer, men mere ved vedligeholdese/rep af en hel tagflade.
Det er heldigvis kun et lille hul på små 8 mm, og der proppet noget af det gamle pap ned i hullet. Det cilikone jeg brugte, er et område på størrelse med en fem krone. Det lyder som det bedste at brænde et lille nyt stykke ovenpå. Er det noget der kan købes færdigt, så det er lige til at skære ud og brænde direkte på?
Du kan købe tagtæt i en fugepatron for under en 100 kr. Så hvis ikke du vil lege med brænder er en mulighed at rense hullet for silicone og derefter fylde op med tagtæt og så lægge et par baner rundt om hullet som spartles ud, så der ligger et par mm med en radius på 5 cm. Kan evt. strøs med lidt sand.
Hvis du vil beskytte yderligere kan du evt. lægge et lidt tykkere lag tagtæt og presse en lap tagpap ned i det. Lad presset (en pose med sand eksempelvis) blive på mindst et døgn.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
@Lars ON

Ja, det lyder alligevel nok som den bedste løsning i dette tilfælde. Jeg vidste ikke at man kan få tagtæt i mindre tuber. Frygtede lidt at jeg skulle købe en hel spand, da der kun skal spartles et ganske lille område.
Hvis jeg vælger at lægge et stykke tagpap ovenpå, som ekstra dækning, er tagtæt så nok til at holde det fast uden at brænde det? Hvis man giver det et godt lag?

Der er sikkert andre end Bauhaus, der har den i patron, men her et link.

Tagtæt kan sagtens holde lappen fast, bare sørg for, der er "fuld" kontakt når du lægger lappen på, evt. ved at påføre tagtæt på både tag og lap (ligesom med kontaktlim) samt sikre der er lidt pres på lappen mens tagtæt tørrer (eks. en pose med sand på lappen et døgns tid). Held og lykke med projektet.

Takker for gode ideer. Så må jeg lige vente til der kommer lidt tørvejr. Min midlertidige lappe løsning har da holdt fint, selvom det har væltet ned hele natten :-)

\Søren
idet der er fiberarmering i Borups. Det er der vist ikke i den anden jf. produktbeskrivelsen.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også