Indendørs kældertrappe som friskes op.. evt males

Hejsa... Er i mit kælderprojekt nået til at skulle ordne betongulv og -trappe som begge er tidligere malet med to forskellige lag..(se foto) og i min søgen efter hvad jeg gør såsom; lægge fliser, epoxy, tæppe, laminat/vinyl eller maling er det blevet maling som har vundet afh til prisen. Er fra byggemarked blevet orienteret om at jeg skal slibe eksisterende maling ru afh bedre vedhæftning... men men men det er så ikke så lige til da det er så hårdt at når jeg sliber med maskine er der ikke en rids eller noget at se... men når jeg bruger en spartel til at skrabe med kan jeg med held få lidt af det af... Nogen som har erfaringer med dette?

Skal jeg virkelig skrabe hele gulvet i kælderen og på trappen før jeg maler eller er det nok at jævne det med skraberen så der ikke bliver nogen ujævnheder?? Eller har i andre forslag?

Mvh Marianne

Ps gulvet ser ud som trappen.. 

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal i hvertfald skrabe alt af der sidder det mindste løst. Resten sliber du med en excentersliper og/eller trekantssliper med noger korn80. Er der huller hakker eller lign, kan du spartele dem ud med kemisk træ, som du kan købe i alle byggemarkeder. Ved ikke om det er nødvendigt at male med en grunder først, men det skader ikke. Derefter kan du fint male med en egnet maling.
Hejsa.
Tak for svar. Vil skrabe alt det løse af og prøve med en grovere sandpapir... :-)
God søndag..
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg købte en billig excentersliber og en trekantsliber i hjem og fusk. Super fit når det bare er til små projekter. Synes du skulle overveje at se hvordan det ser ud når det er slebet ned og så måske beholde det.
Og husk det ikke skal slibes væk, men blot matslibes, så overfladen er ru, og den nye maling nemt kan binde
Arbaa det har jeg slet ikke tænkt på som en mulighed...Vil se hvordan det arter sig. Tak for info til jer begge... ;-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Så skal du bruge en gulvmaling beregnet til betongulve, Beckers har en god, den købes billigst på nettet tror jeg:

http://www.maling-halvpris.dk/butik-kob-maling/beckers/beckers-gulvmaling-plus/

0-engergihus

Hej Villy. Tak for input.... Det tjekker jeg lige ud.. :-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også