Renovering af 1 sal

Hej

Vi sidder og leger med tanken om at renovere vores 1 sal, og dermed få udnyttet skunk og de andre m2 der ikke bliver brugt lige nu, derudover vil vi også have hævet loftet lidt i samme ombæring. Planen er at vi skal gøre så meget som muligt selv, altså det der er forsvarligt.

Mine spørgsmål er

Skal man søge byggetilladelse når man tager m2 i brug, som ikke har været brugt før ?

Kan man hæve hanebånd selv ? Huset har høj rejsning... Jeg har ikke plan om at skifte tag endnu

Skal der ændres i isoleringen når jeg piller det gamle loft ned ? Skal det gøres efter nye forskrifter ?

Er der bærende vægge på en 1 sal ?

Håber at der er nogen der kan hjælpe lidt med de spørgsmål.

 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Gingo

De fleste bygningers etageareal svarer til bygningens ydremål (bruttoarealet), så i teorien forøger du ikke arealet. Men da du vil flytte skunkvægge og hanebånd og evt. afstivende vægge, ændrer du på lastpåvirkningen af dine tagspær. Dette bør efterregnes af en ingeniør samt oplyses til kommunen.
Mht. efterisolering skal dette som udgangspunkt opfylde nuværende krav såfremt "en hel bygningsdel udskiftes". Men der er flere forudsætninger der skal være opfyldt inden dette er nødvendigt(rentabilitet, konstruktionens opbygning, fugtteknik osv.).
T.O. lyder det til du kan søge energitilskud til dit projekt:-)
Håber dette "korte svar" kan hjælpe.
I øvrigt kan jeg anbefale dig at tilknytte en byggerådgiver:-)

Venlig hilsen
Jakob
www.bakmann-aps.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis