udnytte loftet men

Hej i forummet

Jeg vil lige hører her om nogle har har erfaring med at lave om på spær så man bedre kan udnytte loftet
jeg har  rimelig højt til taget og jeg kunne godt tænke mig at udnytte pladsen til opbevaring, men det er et gammelt hus fra 41 eller der omkring så spær konstruktionen gør det lidt ufremkommeligt og det er så her mit spørgsmål kommer, kan man ændre på spærne uden at skille pille taget af så det er muligt at udnytte pladsen?

jeg tænker på de bjælker der går ind imod midten, kan de fjernes og erstattes i en anden opstilling så man får gulv plads?

 

VH'er kristian

 


ti tommelfingre er bedre end ingen!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ubiddelbart Nej, da det svækker konstkruktionen.
Men du kan jo fint lave "rum indelt" opbevaring imellem spærene, og kun hvis du skulle have gildesal der er behov for den "rene gulvplads".
Så igang med at tænke kreativt, og så få lavet en masse rumindelinger og hylder, så opbevaringen passer over ens med dine behov, dog med tanke på at du stadigvæk har tilstrækkelig med ventilation på dit undertag.

 

Jo - du kan godt lave konstruktionen om til hanebåndsspær. De eksisterende spær skal helt sikkert forstærkes, men de kan laskes på uden i øvrigt at gøre noget ved taget.

Dimensioner og placering af hanebånd og skunkstolper er en opgave for en ingeniør.

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Velkommen på LDS
Umiddelbart kunne det se ud som om konstruktionen er lavet om en gang. Der er farveforskel på de lodret og den skrå der går ind imod midten.
Men du kan da altid lægge en taglægte i 30-40 cm højde og så lave en gangbro. Det letter adgangen så du kan gå hen ved siden af de midterste lodrette.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis