Kælder væg

Hej

Pudset skalder af mine kælder vægge og ser forfærdelige ud. Jeg tænker at jeg vil pudse dem op igen. Men skal jeg bruge et soecielt materiale til det, og skal væggene behandles med noget inden jeg går igang.
Sidste gang det regnede rigtig meget. Der trak der lidt vand ind. Ikke meget men en smule. Så hvis jeg kan gøre noget for at forhindre det ville det være oplagt i samme ombæring.
Min hus er fra 1949.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal først og fremmest undgå at der kommer vand ind. Hvis vandet kommer et bestemt sted er det naturligvis ca. der at problemet opstår i den udvendige klimaskærm.

 Nedløb og nedløbsbrønde skal være ok. Fliser udenfor skal have fald væk fra hust. Fuger i murværket, rundt om vinduer  og ved sokkel ses efter.

Du skriver hus fra 40`r ne. Så kan der godt være et vinduesparti med et træparti ved siden af i stueetage. Det er ofte synderen. Der kan komme meget slagregn ind, hvis det er ved at være råddent. Opstår  det nederst i kældervæg kan det være vandtryk fra grundvand. Så kan det komme på tale om omgangsdræn, men så koster det noget mere.

Når de ting er i orden, kan du tænke på pudsning indvendig næste år, hvis du er kommet "tørt"  igennem vinterens regn. Jeg ved godt at man kan købe noget at smørre indvendig, for at holde vandet ude. Men det er normalt sidste udvej


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej Gingo. Ved ikke om du har fået løst problemet men det du beskriver er samme som jeg havde i et kælderhjørne og jeg havde nøjeagtig samme overvejelser som dig. En kloakmand opfordrede mig til først at kontakte forskringen ifald der var brud på et kloakrør og de kontaktede en tvinspektion (bemærk egenbetaling ifald de ikke finder brud) som viste at rørene var meget fyldte med slam især ved dette hjørne dernæst fandt de så brud et andet sted men jeg fik alle udvendige kloakrør omkring huset spulet da kloakrør som ikke kan komme af med vandet fordi det bliver fyldt forårsager at vandet trækker ud i jorden og i mit tilfælde ind i kældervæggen... Da væggen så træls ud selvom den var tørret op fik jeg en murer til at fræse hele væggen af og pudse og og lægge en slags net ind og pudse igen...men det kan du måske gøre selv... For mig var det vigtigt at finde problemet udefra istedet for at lappe på det inde fra..

Held og lykke med det..

Marianne

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis