Skift fra lampeudtag til stikkontakt

Hej med jer,

Er det muligt bare at installere en stikkontakt i stedet for et lampeudtag? Er det noget man må gøre selv?

Jeg har købt en lampe, som jeg tænkte kunne tilsluttes via ledningen til lampeudtag, men nu viser det sig at der er et stik i den ene ende af ledningen. Derfor vil jeg gerne lave mit lampeudtag om til en stikkontakt, så jeg kan tilslutte lampen.

Mange tak og god aften!

Gitte

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kunne jo også klippe stikket af lampen og montere ledningen i lampeudtaget...

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Det skal godt nok være en dyr lampe, før jeg ville ændre i installationen for bevare den.
Men normalt så er lampeudtag lavet til "hængelamper" og hvis din lampe har stikprop, så er den beregnet enten til at stå eller hænge på væg typisk...har den afbryder på ledningen eller andre steder? 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hm - nej lampen er beregnet til at blive monteret i loftet. Her er et billede af den: http://image.architonic.com/img_pro2-1/109/7053/Star3_vit_b.jpg
Havde slet ikke regnet med at der kunne være stik på... Der er ikke nogen afbryder på ledningen eller andre steder...
Der skal ikke være noget stik på den lampe, så gør som Henrik skriver, demonter stikket og monter den til lampeudtaget.

fase
Annonce
Det gør jeg. Tak for hjælpen!
Hej

Gør det samme sig gældende, hvis der er en afbryder på lampen?

Vi har en væglampe med afbryder på, som gerne skal tilsluttes et lampeudtag i væggen. Kan vi det og hvordan?

Vh
Martin 
Det er ligegyldigt om der er en afbryder på lampen, så den tilslutter du bare til lampeudtaget på N og M1.

fase
I skal dog begge være sikre på at lampen er 230 V Hvis "stikprop" er en strømforsyning som f.eks. en oplader til telefon, så dur det ikke at klippe den af.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis