Genkende brændeovne?

Er der nogen der kan sige noget om hvad de her 2 brændeovne hedder?

Jeg kan ikke rigtig se der står noget på dem. Den første står der dog "danish design" på de runde knapper.

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det undrer mig at det er så svært at finde noget på de her ovne.
Der er mere end 200 besøg i tråden, og vel ingen der kan genkende dem.

Selv har jeg forsøgt ret ihærdig med google billedsøgning,
men det er endnu ikke lykkedes at identificere dem.

Burde der stå noget på dem?
Jeg synes jeg har set ret godt efter, men intet fundet
Skrevet af Frank Chr. på 28-11-2015 10:23
Min nabo har lige smidt sådan en mangen til den øverste ud - jeg skal lige spørge ham ved lejlighed hvad det er for en model. Ps. jeg er ret sikker på at den er mere end 30 år gl. så det er i hvert fald ikke en brændeovn der må geninstalleres.

Tak, det lyder meget interessant.

Jeg håber naboen fik den skrot-præmie på 2000 Kr som man nu kan få.

Det er nu ikke fordi jeg ønsker at skrotte mine ovne. Jeg vil bare gerne vide hvad jeg står med, så jeg kan finde nogle data, hvis det da er muligt.

 

 

Det kunne ligne RAIS ovne, som blev produceret i Kalundborg. Firmaet eksisterer, så vidt jeg ved, ikke mere.

fase
Næ han fik ingen skrotpræmie for han købte en anden næsten hel ny med skorsten fra et forsikringsselskab (for 1.000 kr) som havde stået i et nyt hus der brændte fornylig. :-)

..glemte lige - den nederste brændeovn, synes jeg minder meget om nogle tidligere modeller fra fabrikken Jimex. http://94374f48b9cce2387e45cf450f98d68cda2e3192.web1.temporaryurl.org/produkt-kategori/braendeovne/
Skrevet af S. Fabrin på 28-11-2015 10:32
Det kunne ligne RAIS ovne, som blev produceret i Kalundborg. Firmaet eksisterer, så vidt jeg ved, ikke mere.
Ork jo, RAIS brændeovne ligger i Vangen, lige syd for Frederikshavn.
www.rais.dk
Oprindelig hed brændeovnsfabrikken Ørskov brændeovne og det ligner faktisk en af deres gamle modeller.

 

 

 

 


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis