vandbaseret knastlak

Hej derude

 

Jeg er igang med at male nogle glatte døre hvide. Jeg har malet den ene side, dog døjede jeg med gennemslag, træet er lidt fedtet og afgiver en del farve, og den første spærregrunder jeg brugte var fra yuniks, som ikke kunne tage det, forsøgte derefter med sadolins spærregrunder og det tog det.

 

Jeg har vasket døren ned med grundrens og slebet den inden jeg gik i gang med at male, men som sagt så afgiver den stadig en del farve. Jeg har styr på mellemslibning osv.

 

Jeg vil jo gerne komme lidt mere ubesværet igennem malingen af den anden side af døre, så jeg har købt en alkyd spærregrunder og har planer om at affedte døren med rensebenzin for at se om det hjælper, selve slutmalingen er vandbaseret, men nar det er acryl oven på alkyd er der vel ingen problemer, det er kun den anden vej rundt det kan gå galt...eller??

 

har i nogle foreslag eller er det vejen frem ??

 

Rent faktisk så har ekspedienten i malerbutikken sagt at jeg kunne købe en liter knastlak( hvis vandbaseret) og bare male 2 tynde lag på døren og så ville der ingen gennemslag komme overhovedet.... hvad siger i til den ??

 

Et råd jeg aldrig er stødt på før....er i ?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen til LDS.

Knastlak bruger jeg "kun" på selve knasten, andet har jeg aldrig hørt om, for at undgå at gennemslag af harpiks.

Synes det råd lyder lidt mærkeligt, og enknastlak rækker meget langt.

Kan godt forstå du undrer dig.

Men jeg har jo heller ikke lært alt hvad der læres kan.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Dup knasterne med Shellak.
Det er vist det eneste som dur og som har været brugt i mange år.

mvh Mogens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også