Fugt i lejligheden - eller hvad? Og Hvordan?

Hurtige stats:
Gammel lejlighed i stuetagen, gamle gulvbrædder, gamle vinduer der ikke er helt tætte.

 

Problem:

Jeg har nogle knap så kønne grønne/grå/sorte mærker i gulvet i hjørnet(se billeder). Gulvet har set sådan ud, siden jeg flyttede ind for et års tid siden. Nu er mit bord også begyndt at tage lidt skade, som det ses på billedet.

 

Spørgsmål:

Jeg vil gerne vide, hvad der er tale om her?

... om det er helbredsmæssigt farligt?

... og hvad jeg kan gøre, for at fjerne det?

 

Bonus info:

I kælderen under rummet er et ubrugt svampebefængt rum, med vand på gulvet konstant og direkte åbent ud til gården.

Jeg sover med åbent vindue og lukker det først, når jeg kommer hjem fra arbejde dagen efter.


smartiphy.dk
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er du sikker på rørerne er tætte? Prøv at kør noget toilet papir omkring og hold øje et par timer.
Jeg ville også tro det er rørene, det kan også være i nede i gulvet ved gennemføringen, eller det kan løbe ned bag på rørene, oppefra..
Kan du komme til de rør nede fra rummet nedeunder, så kan du se på dem der om der løber et spor ned af..
Er der isoleret ordenligt mod rummet nedeunder?
Skrevet af Pizzabager på 02-11-2015 13:16
Jeg ville også tro det er rørene, det kan også være i nede i gulvet ved gennemføringen, eller det kan løbe ned bag på rørene, oppefra..
Kan du komme til de rør nede fra rummet nedeunder, så kan du se på dem der om der løber et spor ned af..
Er der isoleret ordenligt mod rummet nedeunder?

Som skrevet, er rummet nedenunder ikke isoleret, altid fugtigt, vand på gulvet og med smadrede ruder = samme temperatur som udenfor.

Jeg kan se rørerne nedenunder, men det ser ikke ud som om, at der er vand på dem. Højst noget kondensering.

 


smartiphy.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis