Fysiks forskel på påhængsmotorer 4 og 2 takt???

Hej har lige arvet en påhængsmotor,
den er malet og kan umiddelbart ikke lige se hvad det 2 eller 4 takt og evt. Mærke osv. Skal der ikke side en data plade eller lign. Er der nogen der kan kan give mig lidt hints.
Mvh

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv at sæt et billede ind..
Ellers så er der motorolie, oliepind,og sikkert også et oliefilter på en 4-takter, og nok også en tandrem.

Der burde sidde en typeplade, ellers er der et nummer i en frostprop.

 

Billede af frostprop i den røde cirkel....

 

Okay er der ikke disse ting på en 2 takter hmm og hvad er enlig bedst af disse 2. Har ikke motoren hjemme endnu og har desværre ingen billeder

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
Rent principielt så smøres en 2 takter med olieblandet bensin. Derfor ingen olie, oliepind og filter. Og der er heller ikke ventiler så derfor behøver man ikke tandrem til at trække dem.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Okay hvorfor havde de gamle knallert puch maxi osv motor olie. Hmm tjekker jeg imorgen

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
Okay hvorfor havde de gamle knallert puch maxi osv motor olie. Hmm tjekker jeg imorgen

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
Annonce
De havde ikke motorolie, men de havde gearolie med tilhørende oliepind. Selve motoren bliver som tidligere nævnt smurt af totaktsolie iblandet benzinen, og kraften overføres til gearkassen, som er smurt af sin egen olie som aldrig kommer i kontakt med delene i motoren. Hvis din motor er en totakter har den også en gearkasse nede i benet, hvor du kan kontrollere og skifte gearolie, men det kan vi vende tilbage til når du har lagt billeder op.


 

Der er ikke oliepind eller filter på pg tror ikke den er med tandrem. Så går udfra det en en 2 takter. Hvor sidder inmelleten på denne type det er en mercury marine årgang 2004 30 hk serienummer ono37389 mener jeg

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også