motor renovering eller skrotning

Hej

Har en gammel Opel Corsa 1.0 fra 1997 som er ved at være slidt. Jeg har tryktestet alle cylinderne og er kommet frem til at den ene af dem har et læk som peger i retning af en ny stempelring.

Hvad vil det koste at skifte en stempelring på et værksted eller er det bedre at skifte hele motoren?

Jeg er klar over det det er en gammel bil så det store spørgsmål er selvfølgelig hvornår man skal stoppe.

mvh Lars 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Find en gammel råden Opel med en brugbar maskine.

René
når jeg tryktester cylinderen kommer der luft ud af hullet til oliepåfyldingen men det kan self også være cylinderen der er slidt.
Skrevet af autoole på 24-10-2015 18:05

Hmmmm. hvad får dig til at tro det er en ring. ?????

Bare nysgerrig.

Ja jeg undres også. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hvis du ikke selv kan lave det kan det ikke svare sig økonomisk at renovere motoren. Så er det billigere at få værkstedet til at ligge en brugt motor i. Sådan et løst skud fra hoften skal du nok regne med at det bliver dobbelt så dyrt at få den renoveret som at skifte motoren.
Annonce
Jeg har ikke selv evnerne til at renoverer motoren. Har du et bud på hvor mange timer en mekanikker skal bruge på at skifte en motor?
Har ikke skiftet motor på sådan en bil. Men ca halvanden til to dage.

En Corsa 1.0 fra 1997? Alt hvad du investerer i reparation eller ny motor er mere end hvad vognen er værd.
Det er slut.
Led efter en ny (brugt) vogn i stedet.
Sorry, men jeg syntes at lidt realisme burde komme i spil.

Bent.

Skrevet af Bent Andersen på 24-10-2015 23:55

En Corsa 1.0 fra 1997? Alt hvad du investerer i reparation eller ny motor er mere end hvad vognen er værd.
Det er slut.
Led efter en ny (brugt) vogn i stedet.
Sorry, men jeg syntes at lidt realisme burde komme i spil.

Bent.

Endelig lidt realisme.

En Corsa fra 97 med bundslidt motor er ikke andet end skrotningsafgiften værd.
Det er skønne spildte kræfter og penge at tænke på renovering, med mindre man har værksted, lift og evnerne til at lave alt selv.

Der er ikke andet at gøre end at kigge efter på dba, bilbasen eller gulgratis efter en lille tilsvarende nysynet bil. Og de fåes jo snildt fra 8-10000 kr og opefter

Og skrotningsafgift kan du jo sagtens få for Corsa`en, bare den kan køre hen til huggeren.

 

 


Suzuki GS500 E - 1994
Opel Astra J (P10) 16 XER 1,6 5 dørs - 2013
Tak for alle svarene :-)

Min konklusion er at der ikke skal flere penge i den.
Så den får lov at kører indtil den ikke kan mere.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis