Parallel forbinde pir sensor og relæ, ser dette ok ud ?

Hej,

Jeg har flere lamper som skal styres af to bevægelse sensorer eller en wireless LK relæ når det er jeg gerne vil have lyset skal være tændt hele tiden. Jeg har alle delene så det er den løsning jeg gerne vil bruge og ikke interesseret at løse problemet på en anden måde medmindre det slet ikke kan lade sig gøre med disse.

I servodan's vejledning er der ingen problemer med at parallel forbinde to sensorer men der hvor jeg er i tvivl er når jeg blander relæet ind som afbildet på tegningen, kan jeg det ?

Jeg har skrevet typerne for begge produkter så i kan se hvad jeg taler om på den tegning jeg har vedhæftet.

Jeg håber i kan hjælpe.

/donnib


 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er sådan det skal gøres.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af ev elmand på 18-10-2015 22:51
Det er sådan det skal gøres.

Tak for afklaring, så det betyder at relæet ikke tager skade eller bliver forvirret at der kan komme spændning på dens udgang når sensorerne giver strøm til lamperne ? PIR sensorerne er åbenbart lavet til det da de kan parallel forbindes. 

 


 

Både i pir og wireles sidder der et fysisk relæ, der laver forbindelse imellem fase og lampeledning. Den næste der tænder laver bare forbindelsen en gang mere.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Skrevet af ev elmand på 18-10-2015 23:00
Både i pir og wireles sidder der et fysisk relæ, der laver forbindelse imellem fase og lampeledning. Den næste der tænder laver bare forbindelsen en gang mere.

 

Cool, tak, jeg går videre med mit arbejde

 


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis