Gammelt trægulv - kan det reddes?

Kære alle

Tak for medlemsskab!!
Jeg har lidt af et dilemma i forbindelse med gulvet i et nu nedlagt køkken i et skønt hus fra 30'erne. I resten af huset er der det lækreste originale fyrregulv, og vi blev rigtig glade, da vi opdagede at der også var planker under det gamle laminat.
Pladerne under laminaten er bare sat fast med et uoverskueligt antal klips og søm. Desuden er der en gammel rumadskillelse, der vil skulle ordnes, hvis vi beholder det originale gulv, gamle huller efter radiatorrør og andre småting. Der er ingen problemer med knirk (indtil videre).

Er det arbejdet værd at lægge pillearbejdet i at hive hundredevis af søm op af sådan et gammelt køkkengulv?
Hvis vi bør have et nyt gulv, er det så overhovedet realistisk at lade det gamle gulv liggende under et nyt? Hvis vi gør det, lægger man så stadig dampspærre? Eller skal vi bare rive det hele af og starte forfra (inkl dampspærre)?

Mange tak for jeres input!!!

Rigtige kvinder har deres egen boremaskine.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der kælder under? I såfald skal I ikke have dampspærre.

Jeg ville pille det op, men jeg kan heller ikke fordrage fyrretræsgulve som jeg syntes er alt for bløde til den brug

Du kan sagtens lappe huller efter radiatorer. Det kan nemt gøres så det ikke er så synligt. Men skruehuller mv. er lidt værre.
Tak for svaret!!

Rigtige kvinder har deres egen boremaskine.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis