Vil lave et loftrum-skal man søge byggetilladelse?

Hej alle

vi har åbent til kip i vores køkken og på 2. sal har vi en hems samt godkendt loftrum. Det godkendte loftrum ligger lige ved siden af der hvor der er åbent til kip over køkkenet. Hvis vi genre vil have "loft" oven på køkkenet og derved få et endnu større loftrum skal vi så søge tilladelse om dette?

må man anlægge et loftrum som man vil? Det loftrum vi allerede har er der vinduer i. Det fik vi godkendt da vi byggede. Må der egentlig godt være vinduer i loft rum?

Ja jeg håber nogle kan hjælpe her 

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Du skriver lidt mellem linierne at det ene loftsrum du har er MED en godkendelse.. Og det rum vil du nu udvidde.

Så hvis der tidligere skulle en godkendelse til, ja så skal der vel fortsat en godkendelse til...

Du skriver ikke hvad rummet skal anvendes til, men jeg gætter på det loftsrum du har er en form for værelse du vil udvidde. Og hermed udvidder du jo boligarealet, hvilket kræver en byggetilladelse og en efterfølgende justering af BBR.

Så kontakt teknisk forvaltning og få klar besked, i lige netop din kommune.

MVH Njord

MVH Njord
Hvis det er et "disponibelt rum" altså kun til pulterkammer, så tror jeg ikke det er nødvendigt med tilladelse. Men hvis du sætter vindue i, varme på o.s.v. Så er det ikke et pulterkammer men beboelse, og så har du jo udvidet både i forhold til bebyggelses procent, i forhold til m2 på BBR, samt i forhold til ejendomsvurdering.
Der er begrænsning for vinduer hvis det ligger meget tæt på skel.
Men under alle omstændigheder er det en god ide at undersøge det på rette sted.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

dobbelt

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

dobbelt sorry

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Nej det eksisterende loftrum var noget vi fik godkendt i forbindelse med opførelse af huset /en renovering. Det er fordi vi gerne vil have mere loftrum med plads til opbevaring i stedet for loft til kip. Så mit generelle spørgsmål lyder egentlig mere på om der er nogle der kender de gængse regler om opførelse af et loftrum. skal man søge tilladelse til det og skal rummet været lukket med væg/dør? Jeg syntes ikke at jeg kan finde info om det nogen steder
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis