2 stk. Servodan 41-231 parallelt forbundet, hvordan?

Er der nogen som ved hvordan to stk. Servodan 41-231 bevægelses sensorer forbindes parallelt så to sider af huset dækkes? Servodan har bekræftet at de kan parallelt forbindes men de har ikke et diagram eller lignende som de kan sende. På tilhørende produktside er der en monteringsvejledning men der er det desværre heller ikke vist.

http://www.servodan.dk/produkt/41-231

Er der nogen som ligger inde med en beskrivelse, tegning eller diagram?

På forhånd tak.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Diagrammet er i montagevejledningen. Men den korte udgave er blå og blå, brun og brun samt rød og rød forbindes med hinanden.

fase
@S. Fabrin, tak for hurtigt svar.
Det giver mening men jeg forstår ikke hvilket slags kabel "rød" skal forbindes videre med (fra rød til rød)? Synes ikke helt jeg kan få det helt til at hænge sammen med de to huller til kabel som der er i selve sensor-boksen? Blot til info så er det en elektriker som til sidst skal tilslutte stumperne - aftalen er bare at jeg på forhånd skal trække kablerne så de er klar.

På forhånd tak.
Rød er mellemledningen, som går til lyskilden.
Blå er nul.
Brun er fase.

Kabelføringen kan laves på mange måder.
F.eks. fra forsyning til sensor, og så sensor til lyskilde og fra lyskilde til anden sensor.
Eller fra forsyning til samleboks, hvorfra der går et treleder kabel hver sensor. Lyskilder forbindes også til samleboks. Eller til sensorer.

Tag en snak med din elektriker om hvad der er smartest i dit tilfælde.

Husk også at få trukket jord med rundt, da det er udendørs.
@jenshøj, tak for hjælpen. Nu forstår jeg det. Takker :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis