Ø Berg fil enkelthugget.

Har fået en filemaskine foræret, af en tidligere kolega, til båndsavs-klinger (Hss)

Det kunne jeg jo ikke sige nej til, maskinen skulle ellers bare til skrot, hvilkt jeg synes var synd og skam.

Til den kommer jeg til at mangle en' enkelhugget 3 kantet fil.

Siden er 15 mm lænden er 216 mm.

Har ledt div steder på nettet men har ednu ikke kunnet fnde ud af hvor jeg kan købe en sådan. (bla. på Ø Berg Sveden uden resultat) den er uden angel til fileskæfte.

Skulle en' af jer vide hvor jeg kan købe en sådan, vil jeg blive meget glad for et tip.

Må jeg takke for en håndsrækning.  


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu er file ikke min spidskompetance så deeet...

Men prøv at se her  eller her nederst..og her 

Men jeg kan godt se at de ikke overholder dine krav... langt de fleste file der sælges er dobbelthuggede...
Jeg kan læse mig til forskellen, mellem enkelthugget og dobbelthugget, men betyder det noget når der files? 

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

 

Renset med stålbørste og olieret (ovenfor)

Hej Henrik

Tak for linkene, de kan het sikkert ikke spændes på min maskine, da dem du linker til, jo spidser lidt i længderetningen som håndfile jo gør & er med angel til filehæftet.

Som du ser på overstående er det "bare" en trekantet stang der er hugget i en' retning, ved så ikke om det betyder det store, da filen kun kommer i kontakt med klingen i den ene retning.

Jeg kan jo prøve at ta' kontakt til producenten af filemaskinen, det har jeg endnu ikke prøvet. (men skal da helt sikker forsøges) gætter på at maskinen er fra 1960erne'

Det er måske en udgået vare fra hylden?

Er nok ikke marked for den slags mere?


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis