minigraver med smal skovl??

Jeg sad lige og kiggede efter minigravere man kan leje forskellige steder, Jeg skal her snart(foråret) igang  med at lave en garage/værksted, med fundament, og der skal jo så graves ud, men alle steder jeg kigger er den "tyndeste" skovl de har 20 cm bred, og regnede egentlig kun med mit fundament skulle være 15 cm bred, er 20 cm bare de smalleste man laver et fundament, eller har de steder jeg har kigget bare forkerte skovle??

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
15 cm er altså bare ikke ret bredt, når du skal 90 cm ned. Der er næsten mere stål end skovl, hvis den findes. Lav det 20 cm og sæt nogle 15 cm sten foroven, hvis det ikke må være bredere.
Skrevet af Børgealle på 25-09-2015 21:13
15 cm er altså bare ikke ret bredt, når du skal 90 cm ned. Der er næsten mere stål end skovl, hvis den findes. Lav det 20 cm og sæt nogle 15 cm sten foroven, hvis det ikke må være bredere.

 

Okay det var så mit næste spørgsmål, hvis jeg skal lave fundamentet 20 cm bred, kan jeg så godt slutte af med lecablokke  lige under jordoverfladen og de ca 15-20 cm op, der er 15 cm eller for den sags skyld 10 cm brede??

jeg vil jo gerne have så meget plads som muligt i garagen, og det ser lidt dumt ud, hvis fundamentet stikker ud i bunden af væggen..

 

Jeg fik gravet ud til fundament til min carport/skur med 20 cm skovl, jeg satte 10 cm leca bloke over jord, så det passede til tykkelsen på bundremmen.
Det fundamenter er for bredt, har jeg inde i carporten/skuret, men det er ikke set da det er under nivue, i forhold til gulvet...
Jeg fik gravet ud til fundament til min carport/skur med 20 cm skovl, jeg satte 10 cm leca bloke over jord, så det passede til tykkelsen på bundremmen.
Det fundamenter er for bredt, har jeg inde i carporten/skuret, men det er ikke set da det er under nivue, i forhold til gulvet...
Annonce
Skrevet af je__ns på 25-09-2015 21:50
Jeg fik gravet ud til fundament til min carport/skur med 20 cm skovl, jeg satte 10 cm leca bloke over jord, så det passede til tykkelsen på bundremmen.
Det fundamenter er for bredt, har jeg inde i carporten/skuret, men det er ikke set da det er under nivue, i forhold til gulvet...

okay det lyder præcis som jeg gerne vil lave det , selvom det dog havde været lettere og billigere hvis jeg kun skulle fylde en rende der var 15 cm bred 

 

 

Man kan næsen ikke engang grave en rende med håndskovl uden at den bliver 20 cm bred. Ellers skal du søge på >kædegraver< det  bruges til bl.a.  at grave kabler og jordvarme ned med. Jeg ved naturligvis ikke hvad der findes i dit område


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis