Maling på gummilister

Hej LDS,

På mine vinduer, er der en del maling på nogle af gummilisterne. Der hvor der er mest maling, kan jeg fysisk mærke den kolde luft fise lige igennem, og der er ingen modstand ved "papir-testen".

Så, hvorn fjerner man lettest sådan noget?

Pft,

Niels

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kommer jo lidt an på, hvilken type maling der er tale om. Vandbaseret eller oliebaseret.

Jeg har med held fjernet vandbaseret fra vore lister med sprit og en vaskesvamp - du ved dem man køber i pakker med 10 er det vist.

Men uanset hvad du bruger så test på et enkelt vindue først og vent nogle dage. Bare lige for at checke, at listerne ikke kommer til at klæbe til malingen pga. afrensningen. For så har du fået helt andre problemer.
Takker, det tog lidt tid med sprit og skuresvamp, men gik fint af, og gummiet er i fin form. Dog er der stadig fri passage, og ingen modstand i papir-testen. Ved ikke om det er sjusk, eller om vinduet har arbejdet sig lidt skævt over tid. Så der skal tænkes noget gummibånd, træpanel m.liste, eller endda et forsatsvindue.
Gummiet sidder vel på selve vindue. Du kan så sætte en P-liste (tætningsliste med P-profil) på karmens ramme, hvor gummilisten har anlæg (hvis der er plads).

De kan købes i alle byggemarkeder og somme tider også ALDI, Fakta mv. på tilbud, hvor de så samtidig er billigst.

De produceres af TESA, GEKO og mange flere fabrikanter.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også