Slibe nyt garagegulv inden epoxy-maling

Hej ..

Jeg har 60 kvm garagegulv (lagt sidste år).. Flyvebeton
Gulvet er plant, men har hørt at de ville være en god ide at slibe det øverste lag "slagger" af gulvet.. Kan jeg blot benytte en vinkelsliber med diamant/kop-skive til dette formål ? som f.eks http://www.biltema.dk/da/Vaerktoj/S...000019635/

Planen var at give det forandringergrunder bagefter, og derefter male de 2 gange med Biltemas 2-komponent epoxy-maling...

Lyder det helt skørt ? Garagen er mest til opbevarning (Så ingen bilspor

God weekend,


Med venlig hilsen

Thomas

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Da jeg støbte værkstedsgulv sidste år (125 m2) blev det slebet - vasket og støvsuget. Støvsuget med en industri maskine, herefter malet med epoxy. Det har givet et helt kanon resultat.

Mvh. daniel

med 60 m2 ville jeg leje en maskine
eksempelvis nederst på denne side: http://www.gsv.dk/produkter/byggemateriel/betonbearbejdningsmateriel
sidst jeg lejede en betonskærer fik jeg 40% rabat. så lejen var latterlig lille ift projektet.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Den diamant kopskive er ikke nem at holde konstant lige. Så du risikerer nemt at der bliver dybe riller i dit gulv før maling. Det er bedre med en større maskine.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
God morgen.
Jeg har her en bøtte vespox derpå står: Ny beton vaskes med surt rengøringsmiddelfor at fjerne evt cement slam. jeg brugt eddikesyre til at afsyre med. Hvis gulvet er uden fedtpletter og plant så drop slibningen. Jeg ville heller ikke bruge forankringsgrunder sammen med epoxy uden at undersøge med producenten om det arbejder sammen. Brug istedet for epoxyen fortyndet ca 20% som grunder første gang. det gjorde maleren som jeg engang hjalp med at male et værkstedsgulv.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også