Gammel opvaskemaskine til ny

Hej.
Jeg er ved at installere en ny opvaskemaskine.
Den gamle har strøm slået til direkte til maskine, uden "et stik"
Den nye har et stik der skal i en kontakt..
Hvis jeg piller strømmen fra den gamle, der er 4 ledninger, kan jeg så godt selv sætte en stikkontakt på der?
Så jeg derved kan tilslutte den nye med det alm han stik?

Mvh Thomas
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kunne du ikke tage et billede af tilslutningen af den gamle maskine eller beskrive den nærmere . Det lyder mærkeligt, at der er 4 ledninger i tilslutningen.

fase

Velkommen på LDS

Man klipper normalt denne stikprop af. Den dur heller ikke mange steder da den har sidejordskontakt. Den mest almindelige stikkontakt i Danmark er med 3 ben. Det er nok den gamle opvasker der har 4 ledninger og der er så sikkert 5 ledninger i væg.

Når du går ind i editor er der en "knap" helt til venstre der hedder tilføj  billeder. (insert image with preview)


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej.. Mange tak for svar..

Har indsat et billede af strømmen på opvaskemaskinen.. Der er 4 ledninger.. Kan jeg sætte en kontakt på dem eller skal jeg samle dem med den nye med muffer?

et andet spørgsmål . Den ballofix der sidder der nu kan ikke drejes, så er nød til at lukke for vandet på hovedhanen (som jeg også har taget et billede af) før jeg kan tilslutte den nye slange fra opvaskeren?

Eller skal der en helt ny studs på med ballofix?

på forhånd tak.

Mvh Thomas

Det ser ud som om, du har taget et billede af tilslutningen på opvaskemaskinen og ikke på udtaget ved væggen. Du skal ikke tilslutte din ny opvasker med muffer, men evt. ved at klippe Schuko stikket af og montere i tilslutningen ved væggen, eller få lavet en Schuko stikkontakt og tilslutte din opvasker til den.

fase
Prøv lige med et billede af tilslutning i væg, i stedet for boks på gammel opvasker. Og ja du bør skifte den balofix når du har lukket for hoved hanen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Får lige taget et billede imorgen.. Men den er sat til i en "boks" hvor der også går strøm til ovnen.

Ballofix'en skifter jeg så, er det bare en standard? Og skal der smøres med noget på gevindet eller skal den bare skrues på?
Ballofixen er standard og skal pakkes med teflon eller pakgarn og paksalve. Fordelen ved pakgarn og -salve er det kan justeres lidt og dermed er lettere at få tæt, medens teflon ikke har den mulighed.
Din Ballofix ser ud til at have et udvendigt og et indvendigt gevind. Du kunne overveje en anden ventil end Ballofixen.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis