Vandtæt isolerende lim søges

hej

Jeg roder med noget elektronik, hvor jeg har et alm 16mm elektrikerrør med kobberfolie omkring inde i et 20 mm elektrikerrør. Overgangen mellem de to rør skal tætnes med noget vandtæt isolerende lim, men nu har jeg forsøgt forskellige slags klister uden held. 2 komp lim, silikone, tagtæt og loctite all plastics lim. Problemet opstår når det hele har været nedsænket i vand i et par uger, så opstår der en svag forbindelse mellem vandet og kobberfolien. Jeg måler typisk 8-10 Mohm. Jeg har slebet med fint sandpapir og afsprittet inden jeg påfører lim. Rørerne er vel noget PE eller PP plast, hvilket gør at ikke alt kan hæfte på det, men jeg er ikke sikker.

Jeg går ud fra at rørerne er tætte, så hvad pokker kan jeg bruge til at tætne det med? Det skal være åbent igennem det inderste rør, så kan ikke sætte en prop i.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet at fylde op mellem de to rør med noget som dette..
http://www.diatom.dk/katalog.asp?t=1&id=1699
Nej ikke lige den slags og spørgsmålet er om det kan binde på PE/PP. Jeg ville prøve at kontakte en producent for at høre hvad de kan anbefale, men det kræver at jeg ved nøjagtigt hvad de rør er lavet af. Det er biltemas elektrikkerrør, jeg har brugt. Det skulle helst også være noget som ikke kræver at man køber en større mængde.
Jeg tænkte at der måske var noget som trikkere brugte eller om man skal finde noget indenfor marine-verdenen
Elektrikere bruger/brugte støbemasse til bla. jordspyd, men om det binder på PE ved jeg ikke.
http://elmaterial.dk/STOBEMASSE-325-GR-til-daser-og-jordspyd

Har du prøver at bruge en limpistol, det har jeg ofte haft held med i plastik.

Men kunne du ikke undlade yderrøret, og bruge krympeflex med "indbygget" lim, det lukker effektivt af.
Skrevet af je__ns på 17-09-2015 22:15

Men kunne du ikke undlade yderrøret, og bruge krympeflex med "indbygget" lim, det lukker effektivt af.

Den løsning tror jeg er den mest effektive - har brugt det meget. Krympeflexen med lim fås i forskellige tykkelser - også vægtykkelsen kan fås forskelligt ( tyndvægget,mellemvægget og tykvægget ). Typisk kan man krympe 3:1 på diameteren. Det har en meget høj elektrisk modstand.

Du kan søge på krympeflex med lim - så dukker flere muligheder op.

 

 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Annonce
Sådan noget her: http://www.hellermanntyton.dk/site/produkter/tape/htape-power650/711-00300 kan måske også virke

 

Ja krympeflex med lim er måske vejen frem til at lukke enden. At bruge det i hele længden bliver lidt dyrt, da røret bliver 2m langt. Det vil jeg lige eksperimentere med.
Tak for input.

Den lim der er inde i krympeflex, er den samme som man har i en hobby limpistol. Så skulle du ved et uheld have krympeflex  noget uden lim. kører du bare rundt om rør med et par pølser varmelim. Det størkner naturligvis, men bliver aktiveret igen når du kommer med varme uden på krympemuffe


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis