Novopan, varmefordelingsplader

Hej,

Jeg har udlagt Novopan gulvvarmespånplader og tænker om det kan betale sig at give ~30kr per varmefordelingsplade for at det er Novopan plader. Og i så fald er det så bedst med sømfri?

Alternativt kan man få unavngivne plader i samme dimension til ~17kr per stk.

Hvad har i erfaring med? Er der en forskel? Måske kan man få Novopan billigere et sted?

Mvh Mavo

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Gad vide om der kom et svar på den her???


Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **

Næhe, men håbede på at der kom svar ved at bumpe den frem på listen 😁


Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **

Jeg skal igang med at lægge gulvvarmespånplader så er lidt interesseret i det her. Tænker umiddelbart at det er en rigtig god ide med varmefordelingspladerne da spånpladen i sig selv ikke har særlig god varmeledningevne og derfor vil varmen være ret centreret omkring slangen og derfor vil varmen føles ujævn hvis de ikke er der.

perhans skrev den 23-01-2019 14:57:49

Jeg skal igang med at lægge gulvvarmespånplader så er lidt interesseret i det her. Tænker umiddelbart at det er en rigtig god ide med varmefordelingspladerne da spånpladen i sig selv ikke har særlig god varmeledningevne og derfor vil varmen være ret centreret omkring slangen og derfor vil varmen føles ujævn hvis de ikke er der.

 Nu går spørgsmålet på om der skal bruges "orginale" eller "uorginale" varmefordelingsplader, og ikke om de skal anvendes eller ej :-). 

Jeg har selv fået novopan varmefordelingsplader. Nu kan jeg ikke huske hvad jeg gav for henholdsvis spånplader og varmefordelingsplader, men da fik tilbud på en samlet pakke, var det ikke meget dyre pr m2 end med de billige. Også er det altså nemt at de skal ligges sømfrit og der er riller, så de bare knækkes i enderne. Men jeg har ikke prøvet de billige, så har ikke noget at sammenligne med. 

Og uden at have noget belæg for det, foretrækker jeg systemer fra samme fabrikat. Selvom jeg skulle give fuld pris på mine 100 m2 bliver 13 kr jo kun til 1300. Og det ser jeg som håndøre i sådan et projekt. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis