Undergulv?

Vi overvejer at lægge gulv i tagetagen i vores hus fra 1900.

Udfordringen et at lægge gulv, når der er 170-175cm mellem bjælker/spær (CC).

Hvordan skal undergulvet bygges op når der er så stor afstand?

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg ville lægge strøer påtværs imellem de nuværende bjælker/spær med en afstand af ca. 60 cm så har du noget at støtte dit nye gulv på om det så er bræddegulv parket eller hvad du nu vil have
Det var også min første tanke, men jeg har ikke fundet strøer der har en spændvidde på over 120cm
Det var også min første tanke, men jeg har ikke fundet strøer der har en spændvidde på over 120cm
Det var også min første tanke, men jeg har ikke fundet strøer der har en spændvidde på over 120cm
Det var også min første tanke, men jeg har ikke fundet strøer der har en spændvidde på over 120cm
Det var også min første tanke, men jeg har ikke fundet strøer der har en spændvidde på over 120cm
Det var også min første tanke, men jeg har ikke fundet strøer der har en spændvidde på over 120cm
Du kan jo også lægge ekstra spær ind mellem de eksisterende gulvspær.
Jeg vil også gætte på de nnuværende spær ikke kan bære gelastningen fra et gulv plus hvad der kommer til at stå på gulvet uden der kommer en udbøjning.

Har du loftshøjde i loftsrummet hvis du anvender et lag strøer?
De vil jo blive ret høje... Husk også på isoleringskravene i selve tagkonstruktionen hvis det skal anvendes til andet end depot....

Mvh Njord

MVH Njord
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis