Flad garagetag der hænger

Jeg har et hus fra 1980 hvor der er en muret garage med fladt tag.

Det hænger meget midt på og det vil jeg gerne lave om på.

Jeg kan nemt få det rettet op med en donkraft .

Hvordan får jeg det lavet mere stabilt ??

Spær ligger for hver 90 cm

70 x 150 mm og 4,5 meter mellem de 2 mure

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan ligge ekstra spær ind så cc bliver 45 cm, eller påfore de eksisterende. (eller begge dele)
Har du da ovenlys mellem alle spærene?
Jeg tænker du kunne lægge ekstra spær ind mellem i de områder hvor der er plads....

Du skriver du nemt kan rette det op med en donkraft... altså er det klart under dimensioneret til det vand der står på taget.. og den ekstra vægt kan virkelig blive stor og belaste yderligere.. altså et selv forstærkende problem.
Eller måske skal du i gang med noget helt andet...
Jeg havde også en garage tidligere med fladt tag. Her stod en smule vand midt på.. Altså ikke optimalt.
Det jeg gjorde var at jeg hævede taget i den enen side og fik muret 3 skift ind for at få hældning.
Det virkede rigtig godt.

Jeg hævede det eksisterende tag ved at frigøre det i den ene side fr trækbånd og lagde en bjælke ind under de eksisterende bjælker og hævede det med et antal soldater. Simpelthen ind med dem og så spænder op fra den ene ende til den anden med fx en omgang i hvert ryk.

MVH Njord

MVH Njord
Nej det har jeg ikke.....faktisk ingen stede endnu men det vil jeg have..
Jeg har 10 spær og vil sætte 2 ovenlys op for at få lys til min indgangs dør .
Kan jeg nøjen med 100 x 75 mm spær og sætte det på begge sider at hver spær og derved få den ønsket effekt ??
Jeg vil nemlig gerne mulighed for at sætte troldtex op mellem mine spær ??
Hvis ja ...skal jeg bare kæbe alm spær træ ?
dIT FORSLAG MED AT MONTERE 75X100 PÅ SIDERNE AF DET EKSISTERENDE SPÆR VIL KUN HAVE MEGET RINGE EFFEKT.. DET ER GROFT SAGT HØJDEN DER GIVER STIVHEDEN, SÅ fuld HØJDE PÅ MELLEM SPÆRENE SÅ DE REELT LIGGER HELT OPPE UNDER TAGPLADERNE OG HELT NEDE PÅ REMMEN.
sÅ GIVER DE BEDST EFFEKT.
pLACER EN MELLEM HVAR AF DE EKSISTERENDE SPÆR OG DE VIL GIVE EN GOD EKSTRA STIVHED.

iØVRIGT ER DER JO INTET TIL HINDER FOR AT DER LÆBER ET SPÆR MIDT I LYSNINGEN FOR DINE OVENLYS.. DET GIVER LIDT SKYGGE MEN LADER 90% AF LYSET KOMME FORBI OG UNDERSTØTTER DIN NUVÆRENDE KONSTRUKTION.

mvh nJORD

MVH Njord
Annonce
Caps lock... Sorry....

MVH Njord

MVH Njord
Du kan se her hvilken dimension du skal op i:
http://www.ringstedspaer.dk/Bjaelkespaer.htm
Ønsker du eksempelvis 80 cm mellem spær behøver du 45 x 245
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis