Dimensionering af dobbelt Carport

Hej

Skal have lavet en ny dobbelt carport. Har allerede en der står en andet sted. Har fået lov at flytte til ny placering.

Projektet er lidt et discount projekt, da jeg lige har brugt de fleste penge på at bygge garage. Men da den gamle indkørsel skal lukkes hvor den oprindelige står, og vinteren står for døren har jeg følgende plan.

Jeg ville rejse 4 stolper i sidderne på punktfundament og grave 3 ned i midten.

Carporten skal laves med flat tag og ståltaget fra den gamle carport genbruges. Grunden til jeg vil lave med flat tag er at jeg om 1-2 år vil ændre den til sadeltag og derefter fjerne midterstolperne. Og det vil jo ikke gå hvis jeg laver den med ensidig fald.

Jeg har allerede 3stk 6meter lange 200mm spærtræ liggende som overskud, så disse ville jeg bruge som toprem i både sider og midt.

Men er 4x4 godt nok som stolper, også til fremtid med sadeltag?

Der kommer sider op i ca 150cm højde med klink da carport også vil fungere som hegn fra haven og ud.

Hvilken dimensionering skal jeg bruge tværs over når jeg har fladt ståltag?

Fra side til midt vil være et spæn på 3 meter. Burde 150mm med afstand på max 800mm kunne gøre det?

Tænker at skrue stålpladerne direkte i de tværgående så jeg ikke får lag på lag og evt kunne spare taglægter.

Carporten skal være 6 meter bred og 5.5 lang.

 

Håber nogle har et bud


Mvh 

Søren H. Christensen
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis