Kuldebro og skimmel - hvad gør jeg?

Mit hus har tilsyneladende en kuldebro eller lignende over et vindue.

Se billede.

En mørk plamage bliver ved at vokse frem.

Har prøvet at vaske det væk med rodalon, men det kommer igen.

Har fjernet persiennen for at give mere ventilation omkring, men uden effekt.

Nogen forslag til at komme af med det?

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har selv samme problem..
Jeg tror den bedste løsning, er at tage vinduet ud med karm, og så fræse en ca 30mm bred rille, så dyb som muligt, og komme flamingo i, og så genmontere vinduet.
Det har jeg så ikke givet mig i kast med endnu.

Men ellers flittig udluftning, det skyldes kondenseret fugt, som finder de kolde steder.
Vores første hus havde noget lignende. Bare endnu mere udtalt. Den var ny da vi overtog den i 1973. Det var bygget op med facadesten yderst og 10 cm siporex inderst. Hele vejen rundt i vinduer og 10 cm ind på væggen kom den sorte belægning. Jeg havde alle vinduer ude, og fik 20 mm flamingo id imellem yder og indermur. Det hjalp. Det er ikke så vanskelig en opgave.
Hvis dit vindue er på siden af huset (under udhæng ) kan det kun være det der er galt. Er det derimod i gavlen, kan det også være fejl ved murpap der skal ligge over vindues overligger. Det skal lede vandet ud igen som en gang imellem opstår på bagsiden af ydermur. Det er straks vanskeligere at udbedre ordentlig.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis der er en kuldebro(?) af mursten mellem ydervæg og indervæg, burde der så også indsættes 20-30mm flamingo for at undgå noget tilsvarende?

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis