Vådrumssikring omkring rør gennem gulv på bad

Jeg har et bad på 1 sal hvor vandrør til badekaret er ført op gennem gulvet. Problemet er at det er meget svært at få det 100% vandtæt omkring rørgennemføringen. Og der vil komme lidt vand derned, pga hullet hvor håndbusere sidder.

Er der nogen som har en god løsning til at få dette helt tæt?

Jeg overvejer at tage et stykke gasbeton som er lidt størrere end hullet i gulvet. Og så bore 2 huller i samme diameter som de to tomrør. Derefter mure det stykke gasbeton fast i væg/gulv og til sidst vådrumssikring hele denne gasbeton "kasse".

Mvh
Thomas

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den skulle jo have haft en god gang vådrumssikring før fliserne kom på. Man kan jo putte på i mange lag, ad flere omgange, så man fik fyldt hullet helt ud. Og gerne med noget af det der armeringstape. Men man kan jo altid være bagklog.
Kan du ikke mure vandrørene til med en god tør blanding, så den kan stå af sig selv. Også give den vådrumsbehandling, også sætte sokkel klinke på, rundt om, så det ser pænt ud?
Er det en VVS'er der har lavet det der? Jeg ville mene de skulle ende i væggen i koblingsdåser. SBI 200 foreskriver så vidt jeg husker at gennemføringer i gulv skal undgås ved badekar og det vandbelastede område (bruseniche).

Men der er jo plads til at hugge dem ind i væggen - de ser lange nok ud.
Ja det er en VVS'er der har lavet det.

Ja, det er muligt at få det ind i væggen, men det er ikke super nemt at hugge dem fri af betonet uden at lave hul i slangerne.
Først hugger du rillen i væggen som den skal være, Så er der plads til at du kan bore nogle huller ned bag rørene med betonbor, og derefter hugge med håndmejsel. Det kan gøres uden at beskadige rør, da de er ret fleksible.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Er det et lovkrav at der skal koblingsdåser på?
Eller kan jeg bare føre dem op i væggen og ud af væggen lidt højere oppe?

Jeg er nemlig ikke sikker på at pex slangerne er lange nok til at nå op i koblingsdåser.
Ok, jeg sætter koblingsdåserne så lavt på væggen at pex og tomrør kan nå op i dem.

Så må jeg blot forlænge tilslutningsslangerne til koldt/varmt vand hvis de ikke er lange nok.
Det lyder fornuftigt

Hej - fandt lige denne gamle tråd. Hvad hedder den krom "muffe" som bruseslangen går igennem på vasken ? skal have fundet en sådan...for at få et bruse slange pænt op igennem mit badekar. Har nemlig samme problematik som du har bag et badekar.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis