Ford Focus TDCI 1,6 "kørebaglys" virker ikke

Hej alle I kloge og hjælpsomme menesker

Jeg har en Ford Focus TDCI 1,6  fra 2010

Jeg har fået sat et Thule anhængertræk på.

Om der er sammenhæng - ved jeg ikke, MEN

nu virker baglygterne ikke, når jeg har kørelys på.

De virker, hvis jeg tænder for lyset manuelt.

Hvad skyldes det??

Når jeg sætter trailer eller cykelbom på, så virker katastrofeblinket kun i den ene side, men blinklyset virker normalt. Tager jeg stikket ud, virker katastrofeblinket normalt.

Er det monterede anhængertræk skyld i det - eller er det bare et pussigt sammenfald?

Vækstedet svarer, at deres tester ikke viser, at der er noget galt - selv om jeg jo visuelt kan se, at det ikke virker!

Et par gode råd til årsagen/årsagerne vil hjælpe mig i min argumentation.

På forhånd tak

 

 

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det skal ikke være sådanne.  Tag lygtebom og trailer med på værkstedet, spørg om de ikke skal have lavet deres tester når du viser løgteføringen agterude.

Du bør nok lige teste lyset på trailer og lygtebom på en anden bil  for fejl før du klager ...................  

Har værkstedet også synet monteringen af trækket ???

PS. På nyere biler kan baglyset faktisk sættes op til ikke og lyse når der er kørelys på dytten. Desværre ser vi mange køre rundt uden baglys i lygtetændingstiden, når folk glemmer og "tænde" lyset. Derfor syntes jeg du skal få dem til at lave om igen. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Tak for svar.
Såvel lygtebom som trailer har lys som virker :-)
Bilen har en alder, hvor baglyset er tændt sammen med kørelyset - og det har virket også efter monteringen af anhængertrækket.

Kan det ekstra forbrug være en belastning som der ikke er taget højde for??

Mit spørgsmål går derfor også på, at værkstedet blot vil sige, at et relæ - eller hvad ved jeg - er gået i stykker, og at det ikke har noget med anhængertrækket at gøre.
Skrevet af MB1703 på 20-08-2015 21:10
Tak for svar.
Såvel lygtebom som trailer har lys som virker :-)
Bilen har en alder, hvor baglyset er tændt sammen med kørelyset - og det har virket også efter monteringen af anhængertrækket.

Kan det ekstra forbrug være en belastning som der ikke er taget højde for??

Mit spørgsmål går derfor også på, at værkstedet blot vil sige, at et relæ - eller hvad ved jeg - er gået i stykker, og at det ikke har noget med anhængertrækket at gøre.

Hvis fejlen er kommet efterfølgende er der noget galt med ledningsnettet/sikring.

Det må du spørge dit værksted om hvad de siger, det kan jeg umulig svare på. 

Du er under alle omstændigheder ansvarlig for dit køretøj har det lys som færdselsloven foreskriver. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis