Hvilken slibemaskine til disse opgaver.

Over de næste par måneder, skal jeg igennem et par slibeopgaver. Men er i tvivl om hvilken maskine jeg skal sigte efter. 

 

4 meter lakeret bordplade, med masser af små kringelkroge, dumme hjørner osv.

6 m2 betongulv, som skal have fjernet det værste maling og klargøres til flydespartel

et par beton trapper som skal slibes lidt pænere i siden, inden de males.

+ diverse små ting der måtte snige sig ind. 

 

Mit umiddelbare bud var en excentersliber, samt en trekant sliber til de dumme steder. Men kan se man også kan få diverse multimaskiner, f.eks. http://www.bygma.dk/shop/black-and-decker-12873p.html den har jo alle funktioner jeg er ude efter, frygter dog der er for lidt krafter i den til den er nyttig.

 

Uanset hvilken/hvilke maskiner i vil anbefale mig at gå efter, så bliver det harald nyborg/jem og fix/biltema, som får lov til at tjene pengene, så hvis i kan anbefale en specifik model derfra, er i meget velkommen til dette. 

 

På forhånd tak.

Daniel

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville nok også gå efter 2 maskiner som du skriver. Jeg har selv en Harald skarld excendersliber, som har tjent mig godt, og en herre gammel Bosh 3kant sliber, som er tæt på de evige jagtmarker

3kant sliberen skal jo ikke arbejde så meget, da dens lille sål gør at man bliver vandvittig hvis man skulle slibe større flader med den... Du kunne selvfølgelig også gå et skridt op og købe en båndsliber, men pas på, den tager virkelig fat 

Overvej lige om du skal bruge en Ziehklinge til dit lakerede bord... lak har det med at "brænde" fast i sandpapir, så det kommer til at koste en bunke papir, inden du får set dig om, og når du først har lært at bruge klingen, så bruger du ikke sandpapir igen  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hej Daniel.

Min anbefaling kan dog ikke købes i Harald Nyborg el lign. Men synes alligevel den skulle med. Måske den kan anskaffes brugt.
Nemlig en fein multimaster 350 eller fein supercut til de lidt snævre opgaver. Og så en 150 mm extentersliber til de lidt større opgaver,
En fein vil du hurtigt opdage er et fantastisk stykke værktøj til rigtig mange opgaver i huset. Og der er et kæmpe udstyrsniveau til dem. Bestemt ikke det værste valg. Vælg dog en med ledning da den så vil holde flere år til en hobbybruger.


Kh Brian
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for svarerne.
#pink
For et års tid siden, sleb jeg 10m2 gulv i en kolonihave, med en 150mm excentersliber. Hvlken lak de havde brugt ved jeg ikke, men den var uhyre svær at få taget på. Men ved hjælp af slibeolie kom vi igennem, regner med at gøre det samme denne gang. Og her er det ikke 10m2, så burde tage lidt kortere tid

#Bta. Jeg er solgt, hvis blot den ikke var så dyr havde jeg bestilt den med det samme. Den er tilføjet til næste års, must have. Desværre har jeg en mindre køkken renovering, en større omgang af mit bryggers og surround projekt i gang på samme tid. De få kroner øre jeg har til overs, nupper konen . Så det bliver desværre ikke i år.

Jeg kom i tanke om jeg egenligt har en rystepudser til at ligge et sted, hvordan egner sådan en sig til en bordplade. Den er med tilkobling til støvsugeren. Bordpladen er Eg.

Hej Daniel.

Den er fantastisk til rigtig mange ting. Så lige idag at bauhaus har multimaster 350 til 1900 plus en del udstyr.
Den vil i den grad være et super værktøj til en køkken renovering. Ved godt mange mærker laver nogle lign, også til billigere penge men fein er stadig førende på ocillerende værktøj. Og er dem med det største udstyrskatalog plus det er de nemmeste og få udstyr til da mange butikker er forhandlere.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også