Unidrain og vådrumsmembran

Hej

Er der nogen der kan hjælpe en ret uvidende med et alvorligt problem?

Jeg har fået lavet nyt badeværelse på 1. sal. Da unidrainet stopper til, flyder der vand gennem loftet. VVS har væeret os stoppe afløbsrenden med en bold, så der ikke var vand i skålen, og så løber der vand gennem loftet igen. Det er altså ikke et VVS problem.

Jeg har haft fat i mureren. Hans første forslag var at skifte hårde væg-gulv fuger med silikone. Det ville jeg ikke gå med til fordi jeg mener der må være et problem med vådrumsmembranen siden der kommer vand ned. Nyest forslag er at lime rammen (C) på billedet på unidrainet med en eller anden superlim. Mit spørgsmål er nu om det er en langtidsholdbar løsning?

Jeg tænker løsningen sikkert godt kan stoppe vandet nu, men når limen engang er tæret, så har jeg vand i loftet igen, fordi der må vær et hul i membranen. Har jeg ikke ret i det? Er de ikke nødt til at tage fliserne op og lægge en ny membran for at det er langtidsholdtbart?

Mureren har sagt at der sikkert godt kan være hul i membranen, men at det kommer der i gamle huse med træ. Men han har jo lagt et betondæk med gulvvarem ovenpå sådan nogle stålplader. En membran burde da kunne holde??

 

 

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er en ommer, vådrums sikringen skal lægges helt til til B skålen, hvilket den sikkert ikke er, og C skal lægges i fliseklæb henover sammen med fliserne, så det er vådrumssikringen fra gulvet ud til B der ikke er ordentligt tæt.....

Han er en klaphat, uanset om det er opbygget med støbt dæk eller med GF gulvgips eller lign løsning, så er det altså tæt, og det har intet med husets alder at gøre, det er sku den dårligste undskyldning jeg længe har hørt.

Giv ham dette link... han kan med GARANTI lærer en hel del....    http://www.godevaadrum.dk/Sider/default.aspx

Og husk at tjekke hans arbejde inden han lægger fliser igen, tag evt. billeder og smid dem  herinde, så kan vi bekræfte om det er i orden eller ej, men det vises tydligt på ovenstående hjemmesiden hvordan det skal laves, så selv en dårlig murer burde kunne lave et fornuftigt arbejde, hvis han bare læser beskrivelsen før han går i gang.

Jeg ville sige fuldstændig det samme som koluda. Vådrumsmembranen skal overlappe alle kanter på B med den tilhørende armeringsbånd. Vådrumssikringen alene er ikke nok, vil jeg selv sige. Og det synes jeg også du skal gøre krav på.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Skrevet af Koluda på 07-08-2015 19:23

Det er en ommer, vådrums sikringen skal lægges helt til til B skålen, hvilket den sikkert ikke er, og C skal lægges i fliseklæb henover sammen med fliserne, så det er vådrumssikringen fra gulvet ud til B der ikke er ordentligt tæt.....

Han er en klaphat, uanset om det er opbygget med støbt dæk eller med GF gulvgips eller lign løsning, så er det altså tæt, og det har intet med husets alder at gøre, det er sku den dårligste undskyldning jeg længe har hørt.

Giv ham dette link... han kan med GARANTI lærer en hel del....    http://www.godevaadrum.dk/Sider/default.aspx

Og husk at tjekke hans arbejde inden han lægger fliser igen, tag evt. billeder og smid dem  herinde, så kan vi bekræfte om det er i orden eller ej, men det vises tydligt på ovenstående hjemmesiden hvordan det skal laves, så selv en dårlig murer burde kunne lave et fornuftigt arbejde, hvis han bare læser beskrivelsen før han går i gang.

Mange tak for svaret. Det lyder som jeg tænkte. Det er bare svært når man ikke rigtig har forstand åp det.

 

Jeg prøver om jeg kan få taget nogle billeder.

 

 

 

Fuldstændig enig med Koluda og Den Bornholske Murer i at det må ikke ske, og det lyder som om der er en murer der skal til at fjerne alle fliser, og starte på ny med en korrekt udført vådrumsmembran.

Har lige haft en lignende sag hvor hele gulvet blev skiftet, og der var gået skimmelsvampe i konstruktionerne.
Skrevet af Orla Nautrup på 07-08-2015 23:57
Fuldstændig enig med Koluda og Den Bornholske Murer i at det må ikke ske, og det lyder som om der er en murer der skal til at fjerne alle fliser, og starte på ny med en korrekt udført vådrumsmembran.

Har lige haft en lignende sag hvor hele gulvet blev skiftet, og der var gået skimmelsvampe i konstruktionerne.

Tak for svarene alle sammen. Slvom det sidste her om skimmelsvampen giver mig myrekryb og dårlige nerver

 

 

 

Annonce
Skrevet af Orla Nautrup på 08-08-2015 02:02

Det er da værre hvis du har fået hussvamp i trækonstruktionerne

 

 

Ja, det slår helt sikkert myrekryb... suk

 

Lige et tillægs spørsgmål...

Når jeg nu skal have ham til at tage fliserne op, kan vi så nøjes med fliserne lige omkring unidrain, eller er vi nødt til at tage den store omgang hvor han tager alle fliserne i bassinet op? Jeg er sikker på at hullet er lige omkring unidrain, for vandet løber gennem loftet så snart det står op til kanten af unidrainet, altså inden der er oversvømmelse i hele bassinet.

Hm... billedet er væltet, og jeg kan ikke lige finde ud af at vende det...

Jeg vil forlange hele gulvet. Det skal være helt iorden. Men han har vel lavet vådrumsikring på hele gulvet og ikke kun brusenichen? Den først opsatte flise skal også op da det kan være utæt op af B flangsen også.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Jeg vil forlange hele gulvet. Det skal være helt iorden. Men han har vel lavet vådrumsikring på hele gulvet og ikke kun brusenichen? Den først opsatte flise skal også op da det kan være utæt op af B flangsen også.

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis