Støbe hul til i bryggers.

Hej.

Jeg har et  1 1/2 kvm hul i bryggeset hvor man etabelerede et jordvarme anlæg tilbage i 1982 og her førte slangerne op igennem. Det gamle anlæg stod så på en metal ramme over hullet som er så fyldt op med leca nødder, de er ikke coatede. Der stiger fugt op, det kan jeg se ved at kosteskaftet ruster når det står derovre.

Det nye anlæg står på samme ramme men vi skal have det flyttet ned i forbindelse med en reperation. Her tænker jeg på at få støbt hullet til i samme ombæring, men pengene er lidt små da reperationen koster en del. 

Jeg kan sikkert godt bare købe en pose støbemix og fylde i, men jeg er i tvivl om:

1. Kan jeg gøre sådan en reperation stærk nok? Jeg tænker på om jeg skal forstærke ved at sætte et lille stykke rionet ned med fat i kanterne. Anlægget vejer 300 kg med vand i og står på 4 fødder. 

2. Skal jeg lægge polystyren og dampspærre ned?

3. Kan jeg bare støbe oven på leca nødderne eller skal skifte så meget som muligt ud med coatede? Jeg tror der er leca under hele gulvet, så jeg vil ikke grave for meget så der kommer huller til siderne.

4. Jordvarmeslangerne. Skal jeg fore dem først eller tage noge specielle hensyn her?

Nogen gode råd?

Mvh.

Pakeha

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis