Fade effekt til LED bånd

Hej alle,

Jeg har gennem længere tid gået med tanken om, at opsætte et LED bånd i fx. vores bryggers.

Ideen er således, at når døren åbnes til rummet skal LED båndet tændes vha. en bevægelsessensor. Lyser skal desuden fade fra 0-100% lysstyrke i løbet af fx. 10 sekunder, og automatisk slukke igen efter fx. 3 min inaktivitet. igen skal lyser fade ud fra 100-0% på 10 sekunder.

Er der nogen der har en god ide til, hvordan dette kan laves? Gerne med en DIY guide 

På forhånd mange tak.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lyder som om du skal i gang med nogle PIC kredse. Led fade styres ved hjælp af at man faktisk sætter dem til at blinke, man laver så mindre og mindre puls pause forhold. Der er masser af PIC kreds eksempler på youtube. Søg eks. på PIC16F628. Jeg kan ikke guide dig, hvis du ikke så meget om elekronik og programmering er det lidt op ad bakke. Min brænder er en K150 fra ebay.com, kostede 54 kr. Kredsene koster 12 kr. på ebay. De kan ALT, kun fantasien sætter grænsen. Programmet til udvikling, her bruger jeg mikroC_PRO. MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Det skulle eftersigne kunne laves uden nogen form for programmering. Er dette tilfældet er det klart at foretrække ! Ellers er der selvfølgelig ikke andet for end, at jeg må igang ved tasterne.

Hører selvfølgelig meget gerne fra flere der måtte have inputs :-)

Så lykkedes det endeligt, at få strikket noget sammen :-)
På billedet ses det færdige resultat, monteret med bevægelses sensor og stik. Den lille sorte boks indeholder komponenterne der laver fade effekten.
Video viser hvordan det virker i praksis :-)

Billede: http://imgur.com/hSzWOmn
Video: https://youtu.be/QPootoSTmfY

 

Ja, jeg er også blevet klogere, arduino og ws2812 er svaret, hvis man vil gøre det nemt for sig selv. Er ved at lave et 16x16 pixel nørde billede. Det kommer senere hen i projekter her på siden.... Og det koster ikke en skid fra ebay, alibaba og wish ....


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

lyder som en sunriser som mange laver med bla. arduino


Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis